„Régen minden jobb volt, ma már gyenge minőségben gyártanak” – így lehet összefoglalni számtalan autós véleményét. Ugyanakkor Nagy Attila szerint ez egyáltalán nem így van. Felmerül ugyanis a kérdés: mikor régebben? A Ladák, Wartburgok, Trabantok időszakában? Vagy később? A rendszerváltás utáni években, amikor egyre többen ültek át az addigi keleti autókból első nyugati járművükbe? Mert, ha a 90-es évek közepéig tekerjük vissza az idő kerekét, akkor valóban sokan megéltek egy nagy minőségi ugrást, ami mind a mai napig hathat a gondolkodásukra. Nagy Attila szerint ez a nosztalgia is lehet az egyik oka a cikk elején idézet nézetrendszernek. Azonban a gyárakban tudományos fejlesztőmunka folyik, aminek az egyik kiemelt folyamata a beszállítók auditálása, és az alkatrészek gondos kiválasztása. De még a legkomolyabb minőség-ellenőrzés mellett is előfordulhat, hogy történik egy meghibásodás közvetlen a garancia lejárta után – mondta az Opel Magyarország ügyfélszolgálati igazgatója.  Egy dolog biztos, hogy a mérnökök nem a garanciális időre terveznek, hanem nagyjából 9 ezer alkatrész optimális közös működését próbálják elősegíteni.

Nagy Attila szerint nem is tervezhetnek a garanciális időre, ugyanis ez országonként különböző lehet, még az Unióban sem egységes a jogszabályok által előírt időtartam minden tagországban. A szavatosság – garancia időtartamát ugyanis elsősorban nem a gyártók, hanem a jogalkotó szabályozza. Emellett országonként, földrészenként jelentősen eltérnek a használati szokások, amik szintén befolyásolják egy autó amortizációját, de a benzin minősége is tág határok között mozog. Látni kell azt is, hogy a fogyasztó is sokat tehet autója megbízható működéséért, ha odafigyel a rendszeres, gyártó által előírt szervizperiódusokra, és betartja a „józan ész” szabályait. A riporter Andor Attila.