Nagyon összetett, szétaprózódott vásárlóközönséget jelentenek a nők – avat be a részletekbe Sümegi Zsuzsa. Az emberek fejében élő képek, azaz a harsány színű autók, plüssök, és lógó aranyos emlékek, azonban erősen túlzóak. Az igazgató szerint valóban fontos egy kocsi színe, formája a női vásárlóknak, de messze nem a külsőségek vezérlik a legtöbb hölgy döntését. A legtöbb nő felkészül autóvásárlás előtt. Utánanéz a számukra kiemelten fontos megbízhatósági statisztikáknak, szervizigénynek is.
Beszélhetünk családanyákról, kutyásokról, városi fiatalokról, menedzserekről, és a sort a végtelenségig lehet folytatni. Ami biztos, hogy minden potenciális vásárló keményen figyelembe veszi a számára fontnos szempontokat. Sümegi Zsuzsa azt mondta, a nők Magyarországon átlagosan 10-20 ezer kilométert tesznek autójukba. Érdemes belegondolni az anyák életszituációjába is. Azontúl,hogy általában dolgozni járnak az autójukkal, a gyerekeiket hordják iskolába,viszik edzésre, különórára, nem is beszélve a bevásárlásról. Nem csoda tehát, ha a biztonság is kiemelten fontos számukra. De nem mellékes a kulcs nélküli ajtónyitás lehetősége, és a láblendítésre nyíló csomagtartófedél sem. Ez utóbbi bevásárlásnál lehet előnyös. A kutyások hagyományosan a kombikat keresik. A menedzserek is rengeteget tapossák a pedálokat, Zsuzsa abba is beavatott, neki a telefonkihangosító alap, de a parkolást, vezetés segítő rendszereket is megbecsüli.
Összességében azt lehet mondani, hogy nagyon fontos a design, az autókinézete, de a beltér praktikus megoldásai, és a kis tárolózsebek sem nélkülözhetőek a nők számára. Viszont tévhit, hogy csak a cuki megoldásokkal tudná meghódítani egy modell a nőket, sokkal inkább a felszereltség és a megbízhatóság számít.
A riporter Andor Attila.
- Sümegi Zsuzsa