A beszélgetés középpontjában a közlekedésbiztonság, a technológiai fejlesztések és az európai „Zero Vision 2050” célkitűzés állt, ami szerint 2050-re a halálos balesetek számát felére kell csökkenteni a 2019-es szinthez képest. A szakértő úgy véli, ez rendkívül ambiciózus vállalás, különösen úgy, hogy az autók száma folyamatosan nő, a járművek megnövekedett súlya sem tesz jót a féktávnak, és egyre több az alkalmi, rutintalan sofőr is.
Lakatos Gergely kiemelte, hogy a vezetéstámogató technológia már most is sokat segít: a sávtartó, a vészfékező és az éberségfigyelő rendszerek jelentősen növelik a biztonságot, és a gyártók az utóbbi években sokat finomítottak ezeken. Az önvezető rendszerek fejlődése ugyanakkor még messze van az ötödik szinttől, amikor az autók teljesen önállóan közlekedhetnek. A jövő azonban ebbe az irányba halad.



