Minden elektrifikáció, és digitalizáció ellenére biztonságos, a tulajhoz kötött  marad az autó indítása, erre fokozottan figyelnek a gyártók – hangsúlyozta Zám Donát. Az innováció, és a fizikai kulcsok kikopása már régebben elkezdődött. Gyártók már a 2000-es években készítettek kártyákat, amiket egy nyílásba behelyezve lehetett gombbal beindítani a motort. A kártyák azonban nem indultak világhódító útjukra, ellentétben a gombokkal. Még mindig sok autó gördül le hagyományos kulcsokkal, de számtalan megoldás van, ahol a zár nyitását távkapcsoló, a motor indítását gomb vezérli. Zám Donát szerint ez ma a legegyszerűbb megoldás. Ennél fejlettebb, amikor az autó tulaja a kocsi közelébe ér, akkor egy pl. a zsebben lévő jeladó nyitja a zárat, illetve esetenként a csomagtérajtót is. A megoldás kényelmes, ugyanis nem kell letenni a kezünkben lévő szatyrokat, árut a földre, és kotorászni a kulcs után.

Ennél még innovatívabb megoldás, amikor bármiféle fizikai „kulcs”, vagy éppen tárgy helyett az egész nyitási rendszert a gyártók a mobiltelefonokba integrálják. Ez bonyolultabb, de szintén biztonságos megoldás lehet, hiszen a biometrikus azonosítás számos fajtája áll már most is rendelkezésre – mondta az Opel Magyarország termékfelelőse.

A riporter Andor Attila.