Zám Donát szerint Rüsselsheimben továbbra is ragaszkodnak az innovációhoz, ugyanis a külső mellett a belső is úttörő lesz. Ez ugyanis az első olyan Opel-modell, amelyet már a bemutatójától kezdve gyártanak tisztán elektromos meghajtással is.  Az embléma újragondolásával a német márka csatlakozik az autóiparban uralkodó trendhez. A legtöbb autógyár mostanában változtatott emblémáján, úgy érzik, kell a frissítés – mondja Zám Donát.

A sikeres elődmodellt nagyjából 10 éve tervezték. Már akkor is lehetett érezni, hogy van igény a kisebb méretű SUV szegmensre, de egy évtizeddel ezelőtt útkeresés jellemezte a gyártókat. Az elektromobilitási felelős szerint azonban az új generációs Mokka már egy teljesen kiforrott koncepció, az autógyártók megtanulták, hogy mit várnak el a vásárlók egy ilyen szabadidőautótól.

A fogyasztói szemszögből a városi terepjárók népszerűsége nagymértékben köszönhető a kényelmüknek. A vezető átlát a forgalom felett  a magasabb üléspozíciónak köszönhetően,  és az egész autó valójában nagyobbnak hat a tényleges méreténél. Az új Mokka ugyanarra a padlólemezre épül, mint az új Corsa, mégis vizuálisan sokkal nagyobbnak hat, és valójában jelentősen tágasabb is Zám Donát szerint.

Robosztus, magasabb felépítésük, nagyobb kerekeik miatt a városi terepjárókról az is elterjedt, hogy biztonságosabbak, mint a hagyományos építésű társaik. Ez Zám Donát szerint részben valóban igaz, bár két SUV ütközésekor ez a többlet biztonság szertefoszlik. Tény, hogy a legmodernebb passzív, és aktív biztonsági rendszerek mind megtalálhatóak az új generációs  Mokkában. A riporter Andor Attila.