Az utóbbi években sok változáson ment át az autóipar. Ezek közül az egyik legjelentősebb, hogy divatba jöttek a városi terepjárók. Bakai Gergely azt mondta, tény, hogy sokan, akik eredetileg a közép-, vagy kompakt kategóriából választottak, ma már a nagyobb kerekű modellekből szeretnek csemegézni. Ugyanakkor látni kell, hogy bár vannak előnyei az SUV-kategóriának, pontosan a nagyobb kerekek, magasabb építés, és robosztusabb megjelenés miatt kevésbé környezetbarát osztályról van szó.

Sem a vásárlók, sem a gyártók nem fordultak el a hagyományos kategóriáktól, folyamatosan fejlesztik mind a kompakt-, mind pedig a középkategóriás autókat. Így az Opelnél mind az Astra, mind pedig az Insignia divatos külsőt, vonzó extrákat, és takarékos motorokat kapott – hangsúlyozta Bakai Gergely.

Az ügyvezető igazgató szerint idehaza mind magánszemélyek, családok, de kisvállakozások is szívesen vesznek Astrákat, a céges flották elsősorban a kombikivitelt keresik. Az Insignia pedig a flotta vásárlók körében népszerű elsősorban.

Alapvetően zászlóshajókról beszélünk, habár a kép az elmúlt években színesedett Bakai Gergely szerint. A gyártók igyekeznek fiatalokat is megszólítani ezekkel az autókkal, és az egész iparág szintjén igaz, hogy jóval érdekesebb, sportosabb, egyedibb kompakt-, illetve középkategóriás modellekről beszélhetünk ma, mint 15 éve.

A riporter Andor Attila.