A COVID miatt megváltozott helyzetre nagyon gyorsan reagált az autóipar egésze. Vannak ugyanis gyártók, amelyek webshop-szerűen kezdtek oldalaikon autókat értékesíteni. Sümegi Zsuzsanna szerint bizonyosan van olyan vásárló,aki a kiválasztott modellt kosárba rakta, és interneten adta le megrendelését, de ennek tömeges elterjedésére még várni kell. Most sokkal inkább az alapos felkészülés, kiválasztás a jellemző, illetve már sokszor a neten foglalnak időpontot, a világháló egyeztetik a márkakereskedésbe való ellátogatás idejét.

Ez nem is csoda, nagy döntésről van szó a pr és marketing igazgató szerint.Ugyanakkor Sümegi Zsuzsa azt is elmondta, hogy tény, a vásárlók egyre inkább használják az internetet, így az autógyártók is fejlesztették weboldalaikat. Ma már elvárás, hogy az egyes extrák működésének megértésében bemutatóvideók, animációk segítsék az érdeklődőt, és ne kelljen végtelen szövegeket olvasnia.

Fontos például, hogy a neten konfigurált autót virtuálisan„körbejárhassa” a potenciális vásárló.Emellett az is új elem, hogy a vásárlónak lehetősége van videóhívást kezdeményezni az értékesítővel, aki így kamerákon keresztül mutatja majd be a kiszemelt járgányt. Ugyanakkor gyakorlatilag mindenki előbb-utóbb eljön az autószalonba, hogy megtapogassa, kipróbálja az elképzelt kocsit– hangsúlyozza Sümegi Zsuzsa.

Andor Attila interjúja.