
"A Science Expo-n rengeteg olyan műszaki és technológiai megoldás jelent meg, amelyek a jövő fejlődésének kulcsmozzanati lehetnek. A robotika elképesztően felértékelődik, nemcsak a hagyományos iparágakban, hanem a humanoid robotok területén is. Komoly előretörésben van az önvezető technológiában is a járművek terén. Egy önvezető autó szimulátorát is ki lehetett próbálni a helyszínen. A vezérelt autó ráadásul teljesen máshol volt a szimulátorhoz képest" - adott némi ízelítőt a technológiai bemutatókból és fejlődéstrendekből Bódis László innovációért felelős helyettes államtitkár.
Az önvezető autók fejlesztése terén a technológiai fejlesztések elképesztő sebességgel zajlanak, de a rendszer bevezetését olyan egyéb tényezők hátráltatják, mint a jogi szabályozás, vagy éppen a felelősség baleset esetén. "Ettől függetlenül Kínában és az Egyesült Államokban vannak olyan kijelölt utak, területek, ahol tesztelhetik ezeket a járműveket. Európában viszont nemcsak a fejlesztések maradtak le ezzel kapcsolatban, hanem komoly akadályozó tényező a bürokrácia is. Ezért lehet az az európai ember érzése, hogy ez a fejlesztés lassabb a vártnál, holott a világ más részein folyamatosak ezzel kapcsolatban az előrelépések" - mondta el meglátásait Bódis László.
Magyarországon egyébként a járművek önvezető technológiájának fejlesztése a Zala vármegyei ZalaZONE tesztpályán történik. Itt tehát Magyarország fontos szerepet tölt be, de például a gyógyszerek, vagy éppen az orvostechnikai és a biotechnológiai fejlesztések területén is komoly tényező a magyar gazdaság. Az államtitkár az akkumulátorfejlesztéseket is kiemelte Magyarországgal kapcsolatban, fontosnak nevezve azt a kihívást, hogy a felhasznált akkumulátorokat hogyan lehet újra hasznosítani. A Bay Zoltán Kutatási Központban például szerinte nagyon fontos munka zajlik ezen a területen.
M. Szűcs Péter kérdezte Bódis László innovációért felelős helyettes államtitkárt, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatóját a Reggeli Monitorban.
 
			
		






