Bakai Gergely szerint az 1800 köbcentiméteres Ascona után, még abban az évben a szériafelszereltség része lett a 3 utas katalizátor az összes Opel-modellben.   A fejlesztésre azért volt szükség, mert addig az Egyesült Államok piacára szánt katalizátorokat szerelték be az Opelekbe. Ugyanakkor annyira más a felhasználás jellege az ügyvezető igazgató szerint, hogy indokolt volt az egymilliárd eurós fejlesztés. Az USA-ban sokszor hosszú távon használják, a sokkal nagyobb motorral szerelt autókat, míg az öreg kontinensen a rövidebb, városi autózás nagyobb arányban jellemző.

Az új típusú katalizátor, számtalan más fejlesztést is szükségessé tett. Az addigiaknál precízebb befecskendezésre volt szükség, így elindult az elektromos befecskendezők korszaka. De a hőterhelés miatt hővédő pajzsot kellett beépíteni a katalizátor környékére,  az üzemanyagtöltő rendszert is meg kellett változtatni, hogy  ne lehessen ólmozott benzint tölteni a katalizátoros autókba.

Az Opel több, mint egymilliárd német márkát fordított a fejlesztésre. Az új berendezések közé tartozott a 13-emeletes, hermetikusan elszigetelt torony is, amiben több, mint 130 járművet tároltak és teszteltek. Minden egyes kocsit 20 - 25 Celsius fokon parkoltattak a toronyban. Az Opel nemcsak autókat kínált gyárilag beszerelt hármas hatású katalizátorral, hanem utólag beépíthető készleteket is, öregebb járművekhez. Az érdeklődők bármikor felhívhattak egy telefonszámot, ahol a vállalat szakértői első kézből válaszolták meg kérdéseiket.

Andor Attila interjúja.