Bakai Gergely szerint nagyon fontos a motorok károsanyag-kibocsátása, ugyanis ez határozza meg egy autó egész környezeti lábnyomának 80 százalékát. Viszont kevesebb szó esik a többi 20 százalékról. Ez részben azelőtt dől el, mielőtt a járgány lejönne a gyártószalagról, részben pedig amikor már mindennapi használatra alkalmatlan, újrahasznosításra váró alapanyagnak tekinthető.  Az elöregedett autók fém részei egyébként kiválóan újraformázhatóak, újrahasznosíthatóak.  Erre a gyártók több évtizede odafigyelnek – hangsúlyozta Bakai Gergely.

A gyártás minden folyamatát igyekeznek zöldíteni az iparági szereplők. Már a beszállítóknál elkezdődik mindez. Az Opelnél mind zöld, mind pedig etikai szempontból is auditálják a beszállítókat,és nem szerződnek például olyan bányavállalattal, amelyik nem figyel oda alkalmazottai munkakörülményeire, illetve a kitermelés során mellékesnek tartja a környezetvédelmi szempontokat. Így egy Opel modell vásárlója biztos lehet abban, hogy már az első perctől kezdve a lehetőségekhez képest kicsi környezetvédelmi lábnyomot hagyó autóban ül.  Az szinte természetes az ügyvezető igazgató szerint, hogy a gyárakat igyekeznek megújuló energiával ellátni. Újdonság ebben, hogy a szerelés során keletkező hőt is egyre inkább hasznosítják. Amikor az autó legördül a futószalagról, még messze sincs vége a környezetvédelem előtérben tartásának. Ugyanis csak olyan szállítóval szerződik a német gyártó, amelyik szintén teljesíti a „zöld” elvárást. Változatlanul egyébként a vasúti szállítás bizonyul Bakai Gergely szerint a leghatékonyabbnak ebből a szempontból.    Mindezek mellett igyekeznek az irodákat is egyre kisebb környezetterheléssel működtetni, Bakai Gergely szerint az otthoni munka térnyerésével ez az év áttörést hozhat ebben. Andor Attila interjúja.