3 hengeres benzinmotorral szerelték évtizedekkel ezelőtt a városi kiskocsit, emellett ugyanarra a platformra számtalan karosszéria variációt, pl. kabriót, kisplatós pickupot, és taxit is tudtak építeni Rüsselsheiben. Ez Nagy Attila szerint egyértelműen bizonyítja, hogy már akkor is úttörő volt az Opel az autóiparban. Ma a legtöbb benzines autót három hengeres motorral szerelik, a hengerek számának csökkentését az egyre szigorodó környezetvédelmi normák kényszerítették ki. Akkor még úttörőnek számított az a megoldás, ami 3,9 literes 100 kilométerenkénti fogyasztásával mára a mindennapok részévé vált – hangsúlyozta az igazgató.

Abban az időben a Maxx mérete is szokatlan volt. Gyakorlatilag a sokszor kétüléses mini kategória egy jó 10 évvel később kezdett el terjedni – tette hozzá Nagy Attila.

Azóta a fejlesztések felgyorsultak. A leginkább ezzel lehet magyarázni az autók árának emelkedését. Nagy Attila szerint évtizedekkel ezelőtt egy motorcsalád 10-15 évig futott, azaz a motorblokk szinte változatlan volt, csupán a vezérlő elektronikát, katalizátort cserélték, mára ez a szám leharmadolódott, 4-5 éves időszakról lehet beszélni. A riporter Andor Attila.