Még a legnagyobb odafigyelés mellett sem lehet „0”-ra szorítani a selejt arányát. Így tehát a beszállítók auditálása, és a folyamatos minőség-ellenőrzés ellenére is előfordulhatnak az előírtnál gyengébb minőségű alkatrészek – mondta Nagy Attila.  „Régen mindenben több anyag volt, ma már nem gyártanak jó minőséget” – sok esetben találkozni látszik ezzel a véleménnyel. Az ügyfélszolgálati igazgató szerint az lehet, hogy régen minden nehezebb, vaskosabb volt, de a döntő, hogy milyen minőségű anyagból készült az adott alkatrész. Ebben pedig óriásit lépett előre a szektor az elmúlt évtizedekben.  Persze, a környezetvédelmi normák teljesítése kiemelten fontos a gyártók számára. Nagy Attila szerint alapvetően most ez határozza meg a fejlesztés irányát. Ugyanakkor ez nem jelent rossz hírt, ugyanis ez a fejlesztési irány az elmúlt évekre jellemző súlycsökkentést is elősegítette. Az autókat el is kell adni, árverseny van a piacon, így tehát a gyártóknak folyamatosan optimalizálni kell költségeiket is. Tehát, a legmagasabb minőség elvárása mellett az adott alkatrész ára sem elhanyagolható, hiszen ez alapvető hatással van az autó vételárára is, ami pedig az ügyfelek számára kiemelten fontos szempont az autóvásárlás során – hangsúlyozta Nagy Attila. Ugyanakkor a legjobb ár-érték arányú alkatrész kiválasztása nem jelenti azt, hogy az ne lenne tartós.

Az is tévhit, hogy az utakon, élesben tesztelnék a gyártók az autókat – mondta az Opel Magyarország ügyfélszolgálati igazgatója. Minden alkatrész, amit egy autóba beszerelnek többszörösen ellenőrzött, tesztelt. Az viszont tény, hogy a gyártók folyamatosan fejlesztik motorjaikat, a vásárlói visszajelzések alapján. A riporter Andor Attila: