„Ahogy a Mentor folyamán már korábban is kiemeltük, a vezető önállóan nem tud birodalmat, céget, jól működő és hosszú távon is stabil szervezetet építeni, szüksége van csapatra több szinten is. Például a végrehajtói szinteken, akikkel mint vállalatépítőkkel lehet egy szervezetet építeni, de a cégvezérnek szüksége van vezetőtársakra is, akikkel meg tud osztani feladatokat, felelősséget, döntéseket, akiken keresztül kicsit máshogy láthat rá bizonyos problémákra. A mostani fordulóra mindegyik vállalkozásnál megszületett a vezetői teamre az a kvázi akcióterv, amivel továbbléphetnek, amit a későbbiekben megpróbálnak majd implementálni. Sőt, vannak, akik már el is kezdték ezt a folyamatot" – mondta dr. Molnár Imre, a Mentor stratégiai tanácsadója és ötletgazdája.

„Fontos megjegyezni, hogy a részt vevő vállalkozások különböző életkorban és növekedési szakaszban vannak jelen a versenyben. Ugyanakkor egy cég természetesen törekszik arra, hogy az optimális üzemméretet elérje, de azért nőjön is. Az is kulcskérdés, hogy miként tud egy társaság jól felnőni ahhoz a feladathoz, ahol még nem feltétlenül tart a cégmérete. A Mentorban elég komoly menedzsment ismeretekkel is foglalkoznak a versenyzők, és hétről hétre egyre nehezebb kihívásokat kapnak. Bankként mi is törekszünk arra, hogy akár ilyen mélységig tudjunk az ügyfélkapcsolatokban jelen lenni, hogy ott lehessünk a vállalkozások életében partnerként, együtt gondolkodóként és egy kicsit külső objektív szemlélőként is" – vezette fel a Magyar Bankholding bank, mikro- és kisvállalat termékfolyamat-támogatási vezetője.

Bognár Zsuzsanna szerint nagyon jó dolog, hogyha összeáll fejben az elmélet, de a hangsúly az implementáción van. „A banki munkánk során mi is beszélgetünk beruházási elképzelésről, tervekről, ami papíron jól néz ki, de a gyakorlati megvalósítása és hozadéka a döntő. A mostani verseny során is ezt a fajta gondolkodást gyakoroltatjuk a feladatokon keresztül a cégvezetőkkel. Azt is fontos a mostani feladatok kapcsán kiemelni, hogy homogén célokért heterogén csapattal lehet a legjobban dolgozni" – összegezte.

A második görbe és az esernyő

A stratégiai tanácsadó Charles Handy menedzsment guru „A második görbe című" könyvét ajánlotta a műsorban, ami tanulságos és motiváló lehet a cégvezetők számára. „Eszerint a nehézségekkel nem akkor kell elkezdeni foglalkozni, amikor azokkal szembesülünk, amikor a megszokott üzleti tevékenységünk kezd egy kicsit hanyatlani. Egy második fejlődési szakasz építésére – legyen az akár a társaság stabilitását megalapozó döntés vagy a nemzetközi piacra lépés – már akkor kell fókuszálni, amikor még minden jól megy és szárnyal, amikor még semmi nyoma a későbbi recessziónak" – emelte ki dr. Molnár Imre.

Bognár Zsuzsanna hozzátette, hogy a Mentor adásfolyam elején is hasonlóról beszéltek a válságállóság témakörében. „Egy cég attól lesz válságálló, hogyha nem akkor kezd el kapálózni, amikor már a küszöbön van a nehezebb helyzet. A bankszektorban van erre egy olyan mondás, hogy a pénzintézetek általában nem az esőben adják az esernyőt, hanem a napsütésben. Erre készüljön fel minden vállalkozás, hogy jó időben bárkinek tudnak esernyőt adni, de esőben már ez nem biztos, hogy így lesz" – fejtette ki.

Hallgassa meg a Mentor 11. adását, amelyből kiderül, hogyan vették a versenyzők az újabb akadályokat és milyen felismeréseik voltak ügyvezetőként saját magukról és a céges csapatukról! A 2022-es évad versenyzői: Gödri Emese – LSM / Zebrapack Hungary Kft., Madari Szilvia – ÖkoABC / Flyfit International Kft., Nagy Antal – Tisztítószer.hu / Brilliance Kft. A műsor főtámogatója a Magyar Bankholding. A teljes 2022-es évadot itt találja!