A Forma E az első teljesen elektromos, nemzetközi együléses autós versenysorozat, amelyen a kocsik több mint 200 km/órával száguldanak – nulla károsanyag-kibocsátással – négy kontinens 12 nagyvárosának útjain.
A csapat 2019. novemberi bemutatkozásakor a Vodafone márka látható lesz a Porsche történetében elsőként megalkotott teljesen elektromos versenyautóin, csakúgy, mint a vezetők egyenruháján. A távközlési cégcsoport ötéves szponzorációja tartalmazza a kommunikációs eszközök biztosítását és a technikai támogatást is a Porsche Forma E csapat számára – olvasható az M2M Zóna oldalán.
Ahmed Essam, a Vodafone Csoport kereskedelmi igazgatója így nyilatkozott: „természetes kapcsolódás figyelhető meg a Vodafone és a Forma E között. Ez egy széles és egyre nagyobb közönséget vonzó, újgenerációs, technológia-vezérelt sport, ami szívén viseli bolygónk ügyét. Nagyon jó a munkakapcsolatunk a Porsche-val, és célunk, hogy a járműtechnológiában közösen romboljuk le a meglévő korlátokat”.
A Forma E partnerségen felül a közeljövőben az eSport területén is elindítja együttműködését a két vállalat.
Új technológiák az e-mobilitásban
A Forma E 2014-ben született meg azzal a céllal, hogy e-mobilitási koncepciókat dolgozzon ki és támogasson nemzetközi viszonylatban. A Forma E jelenleg a nagyteljesítményű autók fejlesztését szorgalmazó környezetek közül a legversenyképesebb környezetvédelem, hatékonyság, energiafelhasználás és fenntarthatóság szempontjából is.
A megmérettetésen való részvétel mind a gyártóknak, mint pedig a technológiai szállítóknak lehetőséget nyújt városi technológiák tesztelésére és fejlesztésére, ezáltal katalizátor szerepet betöltve az e-autók megoldásainak finomhangolásában, valamint a hétköznapi úthasználók vezetési élményének javításában.
Sikeres fejlesztések és világversenyek
A Vodafone Business már hosszú múltra tekinthet vissza a Porsche anyavállalatával, a Volkswagen Csoporttal közös technológiai fejlesztés tekintetében, ami egyben egyik legnagyobb globális ügyfele is.
A Vodafone a Volkswagen Csoport egyik FAST partnere, ami egy olyan kis csoport, ahol autóipari és közlekedési kutatásra és fejlesztésre koncentrálnak.
A Porsche volt az első autóipari ügyfele a Vodafone Csoportnak a hálózatba kapcsolt megoldások terén. Az elmúlt években a két társaság szorosan együttműködött annak érdekében, hogy prémium modelljeiket számos új szolgáltatással egészíthessék ki – például a mobiltelefonos alkalmazáson keresztüli zárással/nyitással, pozíciókövetéssel, valamint az autó egyes jellemzőinek – úgymint az üzemanyagnak, illetve az olaj- és guminyomásnak – a figyeléséből eredő megelőző karbantartás funkcióval.
A Vodafone Porsche Forma E Csapat szponzorációja a két márka között a gyártói prototípus-versenyzés területén létrejött sikeres hatéves partnerségre is épít, amely három győzelmet eredményezett a Le Mans 24 órás versenyében, valamint három világbajnoki címet a World Endurance Championships versenysorozatban.