A Vodafone Alapítvány által 2015-ben életre hívott program tervei között szerepelt a többi között a tanárok-diákok digitális kompetenciáinak növelése, valamint, hogy lehetővé tegye az elmaradottabb térségek tanulói számára is, hogy részesülhessenek a digitális világ nyújtotta lehetőségekből - olvasható az M2M Zóna oldalán.

Működésének első évében a program elsősorban eszközöket és internetkapcsolatot biztosított a részt vevő iskoláknak. Ezt követően pedig az eszközhasználatra vonatkozó tudás átadása volt a fókuszban a tanulók digitális írástudásának növelése érdekében. A tudásépítéshez természetesen szükség van tanárokra is, hiszen a digitálisan képzett pedagógusok olyan kreatív és személyre szabott tananyagokat képesek összeállítani a diákok számára, amellyel később hatékonyan tudnak reagálni a társadalom és a munka világának technológiai változásaira.

A kutatási eredmények azt mutatják, hogy az IKT-eszközök használata önmagában nem növeli a pedagógiai hatékonyságot, a hatékony digitális oktatás a modern pedagógiai elvekkel karöltve, a konstruktív és játékosított szemléletet, a tanulói együttműködést és az oktatás személyre szabását előtérbe helyezve valósul meg. Épp ezért az alapítvány a program harmadik évében azt vállalta, hogy fejleszti a részt vevő tanárok digitális kompetenciáit, és megmutatja, hogy miként lehet beépíteni az infokommunikációs eszközöket a tanórákba.

A megújult Digitális Iskola Program eredményei önmagukért beszélnek: a részt vevő 25 iskolából összesen több mint 600 pedagógushoz jutott el a szakmai anyag. További részletek az m2mzona.hu oldalon.