Az 1000 lóerős elektromos autókat például mindenféle plusz jogosítvány nélkül lehet megvenni, de a gyorsulásra nagyon figyelni kell, mert „eszi a hatótávot és a gumikat". A motorfék hiánya is más autóvezetési szokást kíván a benzines és dízel járművekhez képest.

„Energia-visszanyelést lehet beállítani, ezzel viszont a fékerő is beállítható. Vizsgálják már az egypedálos autót, miszerint, ha felveszem a lábam a gázról, automatikusan fékezné a járművet. Ez viszont biztonsági szempontból azért még sok tesztelést kíván" – részletezte a helyzetet az autóipari szakértő. Az akkumulátor tömege a féktávot is befolyásolja, hosszabb távon az úthálózatra is hatással lehet az elektromos autók nagyobb súlya.

A gyártók 25-30 kilométer per órás sebességig „ufo-hangot" generáltak a kocsikba, mert annyira testidegenek voltak a közlekedésben, hogy nem szokták meg az autósok, a kerékpárosok és a gyalogosok sem. Az elektromos autók műszerfaláról, azok biztonsági kialakításairól is szó volt a műsorban, de arról is, hogy a különböző meghajtású járműveket hogyan érdemes vezetni, hogyan érdemes rájuk felkészülni. Lakatos Gergellyel Érczfalvi András beszélgetett.