Egyszerűen bele kell gondolni a hideg éjszakákba, páralecsapódásba, ködfoltokba, és az előrejelzett kemény télbe. Ezek után minden autós beláthatja, téli gumira van szükség az eljövő hónapokban, és elérkezett a csere ideje – vallja Nagy Attila.  Szerencsés helyzetben vannak az autósok, ugyanis a hirtelen jött októberi hideg időben sokat elővették már a téli szettet, így vélhetően széthúzódik a csereidőszak, és nem lesz tolongás a gumisoknál és szervizekben. Emellett a koronavírus járvány miatt is mindenki óvatosabb, megfontoltabb, és kerüli a tömeget.

Kényelmes megoldás, ha az autós a szervizben hagyja a nyári gumikat tavaszig, a márkaszervizekben megfelelő tárolást biztosítanak, és megtisztítják az abroncsot, és a felnit is. Ez egyébként Nagy Attila szerint gyakorta elmarad azok körében, akik hazaviszik a kerekeket. Azonban nem csak gumicseréről, hanem téli átvizsgálásról van szó, ezért érdemes márkaszervizbe vinni a kocsit. A biztonságos közlekedés érdekében szükséges a fényszórók-, az ablaktörlőlapátok ellenőrzése is - hangsúlyozza az ügyfélszolgálati igazgató.

A hatóság által elvárt 1,6 milliméteres gumiprofil-mélység kevés, inkább ne használjunk ilyen szinten elkopott abroncsot – mondta Nagy Attila. Emellett fontos tudni, hogy az abroncsok idővel kikeményednek, veszítenek tapadási képességükből. 10 évnél régebbi téligumi soha ne kerüljön föl a felnikre – zárja a gondolatot az ügyfélszolgálati vezető. A riporter Andor Attila.