Németh Balázs, a bank innovációs vezetője IoT Zóna műsorunkban elmondta, a témában eddig két felmérést készítettek: az elsőt 2021 tavaszán, a másodikat pedig tavaly ősszel. Elsősorban a nettó 300 millió forint feletti árbevétellel rendelkező társaságokra fókuszáltak, a kapcsolódó kérdéseket pedig négy nagy kategória köré csoportosították.

Ezek közül az első, hogy milyen innováció valósult meg a vállalkozásoknál, vezettek-e be új termékeket az utóbbi két évben. A második rész inkább a közeljövőre fókuszál, azaz, hogy terveznek-e változást a következő egy évben. A harmadik dimenzió leginkább a stratégiára vonatkozik, tehát, hogy miként építik be az innovációt a vállalati gondolkodásba, hogyan is mérik fel a különböző trendeket.

A negyedik rész pedig kifejezetten a digitalizációra épül, hiszen az látható, hogy az innovációs aktivitás akár 80-90%-a is a digitális transzformációhoz kötődik. A hazai eredmények szerint a kutatásban résztvevőknek csak 25-30%-a tartja fontosnak a digitális innovációt. A válaszadók fele saját tevékenységére vonatkozóan egyelőre nem gondolja relevánsnak a témát.

Az eredmények alátámasztják a „feltörekvő innovátor" kategóriába tartozást. „Nagyon sokat kell még ahhoz tennünk, hogy legalább az erős középmezőnybe felküzdjük magunkat. Az innovációs index a 100-ból 30 körüli értéket vesz fel a kutatás első két hulláma alapján. Ezek alapján elmondható, hogy a hazai vállalkozások körülbelül harmada kezeli igazán a helyén az innovációt – akár a múltbeli, akár a jövőbeli tevékenységet, akár a stratégiai gondolkodást illetően" – fejtette ki az innovációs vezető.