A hazai kkv-szektor helyzetét a pandémia mellett az is nehezítette, hogy korábban esetükben kevésbé volt jellemző a digitalizáció. A járványhelyzet miatti korlátozások és bezárások miatt a vendéglátóhelyeknek is egy csapásra változtatniuk kellett. Főleg, hogy a házhoz szállítás sok esetben az éttermek talpon maradásához volt szükséges.

A Beer & Burgers gyorsan reagált az új helyzetre és jelentős változásokat is eszközölt. Android és iOS operációs rendszeren elérhető okostelefonos alkalmazást fejlesztettek, illetve kialakították saját webshopjukat is. Továbbá rendelés- és futárkövetési funkcióval is rendelkeznek, valamint diszpécserprogram is elérhető náluk. Az online rendszer mellett offline verziót is kialakítottak, így belső hálózatuk egy esetleges nem várt esemény bekövetkezésekor is változatlanul működik tovább.

Beer & Burger - Szolnok Házhozszállítás

A cég történetében mindezek már csak azért is számítanak komoly előrelépésnek, mert korábban csak helyben fogyasztásra volt lehetőség náluk. „Mi teljesen a nulláról indítottunk, előtte nem is szállítottunk ki, tehát egyik pillanatról a másikra kellett lépni. Ki kellett alakítanunk a kapcsolódó rendszereket, meg kellett változtatnunk a marketinget, hogy online is tudjanak rólunk az emberek” – fejtette ki Ötvös Béla ügyvezető.

„Az applikáció fejlesztésével egy budapesti vállalkozást bíztunk meg, mellé pedig elkészítettük a saját webshopunkat” – tette hozzá. 2020 tavaszán nagyjából egy hét alatt sikerült kiépíteniük a technológia alapvető részét, és ezzel el tudták indítani a házhoz szállítást.

Tapasztalataik szerint a minőségi vendéglátás iránti igény már nagyjából három-négy éve jellemző a fogyasztókra. „Az emberek egyre jobban átálltak arra, hogy ha étteremből rendelnek, akkor inkább rászánnak valamennyi plusz pénzt, hogy finom, karakteres ízvilágú, minőségi ételt fogyasszanak ” – mondta Ötvös Béla.

Úgy véli, a vendégeknek a helyben fogyasztás esetén is magasabbak lettek az elvárásaik. Ennek jegyében – a Vodafone Magyarországgal együttműködésben – ingyenes WiFi-hálózat érhető el a vendéglátóhelyükön. Továbbá digitális belső asztaltérképeket is készítettek, és az éttermi tévészolgáltatást is biztosítják. „Most vagyunk abban a korban, hogy itt nem lehet megállni a fejlesztésekben” – emelte ki a cégvezető.

Az autóik dekorációján is változtattak, felhívva a figyelmet a kiszállítási szolgáltatásukra. A meghozott lépéseket visszaigazolta, hogy bővülni tudott a csapatuk, és jelenleg 20 fő dolgozik náluk. Sőt, nemrég egy új egységet is nyitottak Szolnokon.

A fenntarthatóságot szem előtt tartva a jövőben elektromos robogókkal is bővítenék flottájukat. Ezek a járművek nemcsak a zöldebb kiszállítást szolgálják, de közlekedni is gyorsabban lehet velük a városban.

Ötvös Bélával Érczfalvi András készített interjút. A beszélgetést itt meghallgathatják: