„A Mentor hatodik témaköre a vezetőfejlesztés, ehhez tartozó akciótervekről, vállalásokról és ígérvényekről szólt a 12. adás, és ezzel foglalkozik a lezárásnak számító 13. forduló is. A korábbi évadok tapasztalatai alapján megszokott tendencia lenne, ha a kkv-vezetők az év végi hajrában már erősen optimalizálnák a gazdasági reality-be fektetett energiájukat, de örömmel látjuk, hogy nem csökkent a versenyzőink lelkesedése és lendülete" – emelte ki a Mentor stratégiai tanácsadója, ötletgazdája.
Dr. Molnár Imre kérdésre válaszolva a kkv-k gyakori hiátusai között említette a megfelelő tervezés elmaradását. „Nem szabad azzal a kifogással mellőzni a tervezést, hogy úgyis felülírja majd az élet. Legfeljebb a kezdeti elképzelésektől kicsit el fogunk térni. A tervtől való eltérés azonban nem ugyanaz, mint a tervezetlenség. Szerintem a kettő között óriási szakadék van" – véli a szakember.
A Magyar Bankholding bank, mikro- és kisvállalat termékfolyamat-támogatási vezetője hozzátette: „a vállalkozásvezetők annyira a mostra, a mára koncentrálnak, és annyira túl vannak ezzel terhelve, hogy nehéz ilyenkor a jövőn gondolkodniuk. Ugyanakkor, ha nem tudják, hogy pontosan hová is tart a cégük, akkor nehezen jutnak el az újabb fejlődési szintekre. Éppen ezért alapvető elvárás lenne, hogy a tervezéssel kapcsolatos fókuszáltság legalább annyira legyen jelen a mindennapokban, mint amennyire leköti a vállalkozókat a hétköznapi problémáknak a kezelése".
A műsorban a menedzsmenttel kapcsolatban ismét szó volt az utódlás kérdéséről is. Bognár Zsuzsanna hangsúlyozta: „minden társaságnál a legnagyobb rizikó a menedzsmentkockázat. A magyar vállalkozások nagyjából most érnek el az első generációváltásnak az időszakához. Ha bankként egy hosszú távú finanszírozási kapcsolatnál nem tudni, hogy mi lesz a cég jövője, ki lesz a társaság élén, az rendkívül nagy kockázat. Ahol aktuálissá válik az utódlás, nagyon fontos, hogy dolgozzák ki ennek a mikéntjét, legyen meg a 'next step', hogy eladják a céget, kinevelik belülről az utódot, vagy milyen formában oldják meg a generációváltást. Ha ez még nem aktuális egy kkv-nál, akkor is fontos, hogy legyen néhány olyan bizalmi ember, aki szükség esetén tovább tudja vinni az üzletet".
Az elegáns cégvezetés átjön hirdetések nélkül is
„A piacon nem kell 6-0-ra győzni és nem kell megsemmisíteni a konkurenciát, és az sem cél, hogy mindent lepereljen egyik vállalkozás a másikról. Emellett a tudásszomj és az alázatosság is kiemelendő. A cégvezérek nem feltétlenül azért vannak az üzleti szervezet élén, mert ők mindenhez értenek. Azt vallom, hogy ha a vállalatvezető elegánsan tud viszonyulni a kollégákhoz, beosztottakhoz és a partnereihez, akkor az terjed, mint egy jó vírus, és a folyamat végén az ügyfelek is megérzik ezt” – fejtette ki dr. Molnár Imre.
Hallgassa meg a Mentor 12. adását, amelyben arról is szó volt, hogy a japán vállalatok akár több generációra előre terveznek. A reality szereplői arra is keresték a választ, hogy ha a házunkat, lakásunkat, konyhánkat aprólékosan megtervezzük, akkor sok esetben a vállalati tervezés miért nem kap kellő hangsúlyt. A műsorból kiderül az is, hogy a menedzsmenthez hogyan kapcsolódik a via ferrata túra és a tandori kemencében való sütögetés.
A 2022-es Mentor versenyzői: Madari Szilvia – ÖkoABC / Flyfit International Kft., Nagy Antal – Tisztítószer.hu / Brilliance Kft., Gödri Emese – LSM / Zebrapack Hungary.