Kényes helyzetbe kerülhetnek a taxisok a hatósági üzemanyagár eltörlésével. Az Országos Taxis Szövetség elnöke azt mondta, hogy a növekvő költségeket a taxis cégek kénytelenek lennének a fogyasztókra terhelni, ugyanakkor az ilyen mértékű áremelkedés nagyon megnehezítené az érintett személyszállító szolgáltatók működését.

Metál Zoltán szerint a megoldás egy, a költségek megosztását segítő megállapodás lehet a magyar kormánnyal. A szektor előtt álló kihívásokról a szövetség elnökét az ársapka eltörlése után kérdezte Imre Lőrinc.

A Független Egységes Szakszervezetek Szövetsége szerdán a miniszterelnökhöz fordult. A levelükben kiemelték: javaslatot tesznek a taxisok országos képviseletében a rendkívüli konzultáció keretein belül a további sürgős, kisebb mértékű tarifaemelésre, a taxis kisvállalkozók további más adókedvezmény lehetőségeinek kérése, a taxiengedélyek kiadásának maximalizálására, a vállalkozások létszámának korlátozására és az adózási lehetőségeik pontosítására.

Újabb fejlemény, hogy a FESZSZ, tagszervezete az NSZ, illetve szakmai tagozatai, a Közlekedési Dolgozók Tagozata és a Taxis Tagozat további egyeztetéseket kezdeményeznek a 2022. március 24-én Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes úr által is ellenjegyzett szerződés értelmében.

Úgy vélik, a további tárgyalások szükségességét indokolja a már akkor is szerződésben foglaltak szerinti szakasz. E szerint „további egyeztetések szükségesek annak kapcsán, hogy a piaci folyamatok kiszámíthatatlanságát kezelendő, valamilyen automatikus tarifakorrekció kerüljön kialakításra, amely évente figyelembe veszi a fogyasztói árak, az üzemanyagár és a nemzetgazdasági helyzet változását – különös tekintettel az üzemanyag árának tartós, 20%-os növekedése esetére".