A megkérdezett autósok arról nyilatkoztak, egyre hosszabbak a sorok és akár 3-4 benzinkúthoz is el kell menniük a számukra megfelelő üzemanyagért. A Trend FM által megkérdezett energetikai szakértő szerint az ársapka ütemezett kivezetésére lehet számítani, amire egyre nagyobb szükség lenne. Holoda Attila azt is mondta, hogy az árstop kivezetésével kevesebb autó lenne az utakon, megfontoltabbak lennének az emberek.
A szakértővel Némedi Kincső beszélgetett, de előtte egy forgalmas Váci úti benzinkútnál kérdezett meg néhány autóst arról, hogy mennyire vált bonyolulttá a napi tankolás.
- Holoda Attila
MOL a megkeresésünkre így reagált:
A jelenlegi üzemanyaghiány első számú oka az importhiány. A magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett az elmúlt években, jelenleg azonban ez az ellátás szinte teljesen eltűnt. A MOL igyekszik rendkívüli importtal pótolni a kiesett mennyiséget, de a saját csatornáikon keresztül már most sem tudják tovább növelni a hazai készleteket.
Hozzátették: az EU-s szankciók tovább nehezítik az ellátási helyzetet, hiszen a pozsonyi finomítójukból sem tudnak majd üzemanyagot behozni az országba. A hétvégén több mint másfélszer annyian tankoltak, mint a normális piaci helyzetben. Elindult a pánikvásárlás, és sokan készleteket halmoznak fel, ami miatt szinte a teljes hálózatukban jelentkezett részleges készlethiány. A töltőállomásaik továbbra is üzemelnek, a tankerautóik pedig folyamatosan úton vannak.
Minden kollégájuk az ország ellátásán dolgozik, és csúcsra járatják a logisztikai kapacitásaikat. Napi 24 órában dolgoznak a Dunai Finomító karbantartásán: a terveiknek megfelelően haladnak az újraindításhoz szükséges munkákkal, hogy a jelenlegi 50-55%-os kapacitásról mielőbb visszatérjenek a teljes termelési kapacitásra.