A vállalat szeptember elején jelentette be hivatalosan, hogy a magas energia- és bérköltségek, a kemény ázsiai verseny, az európai és kínai kereslet gyengülése, valamint a vártnál lassabb elektromos átállás miatt felmondani készül az 1994 óta érvényben lévő munkahelyvédelmi programját, amely 2029-ig gátat szab az elbocsátásoknak.
A Volkswagen hétfőn közleményben adta tudtul, hogy a szerkezetátalakítás elengedhetetlen szükségessége miatt szerdán, a negyedéves eredménybeszámoló publikálásával és a bértárgyalások második fordulójának megkezdésével egy időben nyilvánosságra hozza a munkaerőköltségek csökkentésére vonatkozó konkrét javaslatait.
Európa legnagyobb autógyártója hetek óta tárgyalásokat folytat a szakszervezetekkel tevékenysége átszervezésének és költségei csökkentésének a tervéről, németországi üzemek bezárását is beleértve.
A német autógyártók attól is tartanak, hogy az Európai Unió és Kína közötti kereskedelmi háború célkeresztjébe kerülnek, mivel a héten hatályba lépnek a kínai elektromos járművekre kivetett magas uniós vámok.
A Volkswagen részvényei a bejelentés után több mint egy százalékkal estek. A német autógyártó részvényei az elmúlt öt évben 44 százalékot veszítettek értékükből, míg a Renault 12 százalékot esett, a Stellantis pedig 22 százalékot erősödött.