Az autóközlekedés egyik legnagyobb problémája a gépjárművek károsanyag-kibocsátása. A gyártók ezt megpróbálják minél alacsonyabbra szorítani, miközben a gépjárművek üzemanyag-fogyasztása is egyre csökken. Azonban technikailag már alig lehet javítani a hagyományos robbanómotoros gépjárművek teljesítményén, sőt, a 2015-ben kirobbant botrány épp azt leplezte meg, hogy maguk a kibocsátási adatok sem felelnek meg a valóságnak. Továbbá, bár az egyik legfontosabbnak tekintett „mérőszám” a széndioxid-kibocsátás, korántsem ez a legkárosabb – a nitrogén-oxidok, illetve korom sokkal károsabb hatással van az emberi egészségre, valamint a globális klímaváltozáshoz is sokkal nagyobb mértékben járulnak hozzá.

A legújabb fejlesztések az elektromos közlekedésre irányulnak, ezek ugyan helyben (a felhasználás helyén) valóban nem bocsátanak ki káros anyagokat, azonban nem mindegy, hogy a megtermelt áram milyen forrásból származik, ugyanis, ha esetleg hagyományos széntüzelésű erőművekben, akkor összességében az elektromos autók környezetterhelése (a gyártástól a felhasználásig, különös tekintettel az akkumulátorokra) akár még nagyobb, vagy legalább akkora is lehet, mint a hagyományos gépjárműveké. Viszont, mivel ez még egy viszonylag új technológia, jelentős előrelépésre lehet számítani a hatékonyságot illetően. Továbbá, a megújuló energiaforrások felhasználásának szélesebb körű elterjedésével (vagyis a „tisztább” áramtermeléssel) valóban környezetbaráttá válhatnak az elektromos gépjárművek.

A közlekedés változásai számos területet érinteni fognak a jövőben, az autógyártók munkafolyamatainak megváltozása mellett előtérbe kerülhet az akkumulátor-gyártás, ahol az akkumulátorok ritka nyersanyag-igénye miatt egyes országok (például Kína) monopolhelyzetbe kerülhetnek, ami komoly geopolitikai következményekkel járhat; az egyéb irányú fejlesztések pedig, mint az önvezető autók, vagy a megosztáson alapuló autóhasználat alapjaiban formálhatják át a közlekedési kultúránkat az elkövetkező évtizedekben. Itt hallgathatja meg a teljes beszélgetést.