Az Európában egyedülálló képességű gépek Székesfehérvár és Soroksár rendezőpályaudvarain végeznek kiszolgálást.

Az RCH 2019-ben adott megbízást az új technológiával működő mozdonyok kifejlesztésére az üzemeltetési költségek csökkentése érdekében. A vasúti járművek képességei lehetővé teszik, hogy ott is tudjanak szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték. Az iparvágányokon például általában nincs áramforrás, ezért azokon jellemzően kevésbé környezetkímélő dízelmozdonyokat alkalmaznak a vasúttársaságok. Az RCH a mozdonyokat elsősorban a Magyaroroszágon egyedüliként országos lefedettséggel végzett egyes kocsi fuvarozás tolatási szükségleteinek biztosítására szerezte be.

Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnöke, CEO az engedélyezési eljárások sikeres befejezése alkalmából hangsúlyozta, hogy a társaság az élenjáró technológia alkalmazásával tovább javítja versenyképességét. A CRRC kifejezetten a vasúti árufuvarozó vállalat számára fejlesztette ki a villany-hibrid tolatómozdonyokat, amelyek költséghatékonyan és környezetbarát módon működnek.

Li Sheng Chen, a CRRC ZELC Verkehrstechnik GmbH ügyvezető igazgatója kiemelte: „a CRRC küldetése, hogy összekapcsolja a világot a jobb mobilitás révén. Biztosak vagyunk abban, hogy az RCH részére kifejlesztett és legyártott két tolatómozdony átadása hozzájárul ahhoz, hogy Kína és Magyarország között folytatódjon a sikeres együttműködés a vasúti fuvareszközök területén".

Péli Nagy Kata riport-összeállításában Kovács Imrével, a Rail Cargo Hungaria Igazgatóságának elnökével, Nyíri Andrással, a cégcsoport üzemeltetési igazgatójával és Tóth Attila mozdonyvezetővel beszélgetett.