Kiemelték, hogy a kitermelt fa vasúti továbbítása elengedhetetlen az egészséges erdei környezet fenntartása szempontjából, mivel ez a modalitás a teherautók károsanyag-kibocsátásánál tízszer kevesebb környezeti kárt okoz.

Az RCH szerelvényei 2020-2023 között évente több mint félmillió tonna hengeres faanyagot továbbítottak egyes kocsi forgalomban hazai és külföldi célállomásokra. A magyar erdőgazdaságok és a Rail Cargo Group évente mintegy 20 ezer kamionnyi forgalomtól mentesítették a közúthálózatot és 13,5 ezer tonna CO2-től az erdők levegőjét. Az erdei környezet egészsége az erdészetek elemi gazdasági érdeke.

Az egyes kocsi fuvarozás állami támogatási rendszerének bevezetése 2021-ben megnyitotta az utat a magyar fa piaci versenyképességének hosszú távú megőrzéséhez, fokozottan bekapcsolta az erdőgazdaságokat a nemzetközi kereskedelembe, és munkahelyek ezreit védte meg a vasúti ágazatban. Az állami szerepvállalás lehetővé tette az értékesített faküldemények átterelését közútról a környezetbarát vasútra. Tavaly folytatódott a magyar fa külpiaci értékesítése, és jelentős mértékben növekedett a belföldi felhasználás is.

A fakitermelés során a vasúti rakodóhelyeken, illetve állomásokon csak egy-egy vagonnyi mennyiség gyűlik össze, amelyet a legösszetettebb vasúti technológiával, az egyes kocsi fuvarozással lehet a rendeltetési helyére eljuttatni. A magas üzemi költségek miatt a vasútvállalatok állami támogatással tudják fenntartani a nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást.

A VERGA Zrt. szervezésében immár tizedik alkalommal megrendezett eseményen az Agrárminisztérium, a Bakonyerdő Zrt., a Budapesti Erdőgazdaság Zrt., a Kaszó Zrt., a KEFAG Zrt., a Kisalföldi Erdőgazdaság Zrt., a Mecsekerdő Zrt., a SEFAG Zrt., a Vérteserdő Zrt., a Zalaerdő Zrt., valamint a Rail Cargo Hungaria és a Rail Cargo Logistics - Hungaria vezetői, munkatársai vettek részt.