A vasúttársaság szerepet vállal abban is, hogy a tarnamenti és a mátraaljai települések lakói mentesüljenek a kisnánai zúzottkő közúti fuvarozása által okozott zaj- és környezetterheléstől. A bányában kitermelt követ korábban ugyanis a falvak utcáin keresztül teherautók vitték a 21 kilométerre lévő Kál-Kápolna vasútállomásra.
A kormányzati beruházással a bányától mindössze 5 kilométerre, Verpeléten létesült új vasúti kőátrakó kiszolgálását is az RCH látja el. Ezt a fontos vasútüzemi tevékenységet a vállalat saját 2068-as mozdonyával és MÁV tolatószemélyzettel zökkenőmentesen teljesíti.
A közúti szállítást kiváltó megoldás első szállítmányai márciusban indultak Kiskunfélegyháza térségébe, majd a fuvarozás folytatódik Felsőzsolca, Szerencs Kazincbarcika, Füzesabony, Baja állomások pályarekonstrukciós munkálataihoz egészen június elejéig.
A felújítási igény függvényében gyakran mindössze néhány vagon mennyiségben szükséges az alapanyag. Az RCH az egyetlen vasúttársaság Magyarországon, amely teljes területi lefedettséggel képes egyes kocsi szolgáltatást nyújtani, ezért el tudja látni az ágyazatjavítási munkákhoz szükséges, egyenként csekély, de összességében jelentős mennyiségű kőfuvarozás feladatát.
Fotó: Gyetvai Péter