Az RCH a horvát állami vasútvállalattal (HŽ Cargo) együttműködésben eddig 13 szerelvényben továbbított főleg búzát és árpát Miskolcról az adriai dokkokban várakozó hajókhoz. A szállítások során jelentős mértékben igénybe veszi a horvát társaság gabonaszállító teherkocsi-szettjeit is.
A vasúti árufuvarozási vállalat megbízást kapott az eddigi mennyiség megduplázására az év végéig, továbbá tárgyalásokat folytat az export magyar gabona mellett ukrán tranzit gabona továbbításáról is.
Az idei magas magyarországi búza- és árpa-termésátlagoknak, valamint a várhatóan kiváló kukoricatermésnek köszönhetően augusztus eleje óta jelentősen megnőtt a vasúti fuvarozása iránti igény. Az RCH az idei gabonaszezonban várhatóan több mint 1 millió tonna magyar termény exportfuvarozására készült fel. A hazai termés és az ukrán kalászosok nyugat-európai kivitelével összefüggő tranzitfeladatok teljesítéséhez a társaság 700 saját és a vállalatcsoport 1500 dedikált gabonakocsiját bocsátja rendelkezésre.
A magyar gabonakivitel 60%-a Olaszországba, 30%-a Németországba, kisebb része Ausztriába és más európai piacokra irányul. Az RCH vasútlogisztikai megoldásai az ukrán gabona által generált kiélezett árversenyben előnyhöz juttatják a magyar gabonát a külpiacokon.
A társaság nagyteljesítményű Vectron mozdonyokat delegál a gabonavonatokhoz, ezzel lehetővé téve akár 2200 tonna (1600 nettótonna) kiterheltségű szerelvények képzését és továbbítását, csökkentve ezzel a fuvarozás fajlagos költségét. A költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők radikális csökkentésével is javítja. Az Olaszországba irányuló forgalom egyre nagyobb részét például mozdonycsere nélkül bonyolítja a gyékényesi határátmenetben.
Horvátországban a Rail Cargo Carrier horvát leányvállalatának mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat, Gyékényesen pedig dedikált határállomási koordinátor gondoskodik a szerelvények áthaladásának zökkenőmentességéről.