Az elmúlt pár évtizedben az utazások révén szó szerint kinyílt a világ az emberek előtt, elmondhatjuk, hogy a turizmus világa ma már globális, határok nélküli. Ezt a globális ökoszisztémát szeretné kifejezetten élményalapon bemutatni a Digitális Turizmus Zrt. új platformjain: weboldalán, online tv-csatornáján, cikkeiben, podcastjaiban és videóiban. Céljuk, hogy szakmai oldalról elemezve, külföldi és hazai jó példákkal alátámasztva elősegítsék a turizmusban rejlő üzleti lehetőségek kibontakozását és egyúttal megmutassák, hogyan lehet még inkább élményszerűbbé tenni az utazást – beszélt küldetésükről Rasztovits Dávid. A turizmusvilaga.hu weboldalon elérhetők mélyinterjúk a turizmus szereplőivel, imázsvideók, programajánlatok ország- és városjáráshoz, lesz webshop és foglalási lehetőség is.

A digitális szakértő emlékeztetett, az elmúlt egy-két évben jelentősen megnőtt azoknak a száma, akik nem külföldön, hanem az országhatárokon belül szeretnének felfedezéseket tenni, ami összecseng a magyar kormánynak azzal a célkitűzésével, hogy Magyarországot a hazai utazók körében népszerűsítse. Ahhoz, hogy ez teljesüljön, szerinte meg kell teremteni a különböző platformok integrációját.

Felidézte a Turizmus Summit 2018 rendezvényen elhangzott kritériumokat, hogy mi is jellemez egy erős országot: tiszta utcák, rendezett házak, felújított épületek, jó tömegközlekedés és közbiztonság. Budapesten komoly felújítások történtek az elmúlt években (Várkert Bazár, budai Vár, Szépművészeti Múzeum stb.), fontos azonban a helyi lakosság felelőssége is. A turisták ugyanis olyan közegben érzik jól magukat, amelyet az ott élők is szeretnek, vigyáznak rá, s e téren a digitális szakértő szerint itthon még szemléletformálásra van szükség.

Nagy felelősségük van továbbá a turizmusban dolgozó szakembereknek és a döntéshozóknak is, hogy mit, hol és milyen ideológia alapján fejlesszenek, tiszteletben tartva a nemzetünk kultúráját, történelmét – tette hozzá. Üdvözölte, hogy a segwayeket a belvárosban jogszabállyal letiltották a járdákról, és szerinte az Andrássy út sem arra való, hogy a sörbiciklikről az angol cserediákok „üvöltve hányjanak az utcára”.

A digitális szakértő fontosnak tartja, hogy az emberek a városon végigséltálva ne csak az épületeket, hanem a mögöttük rejlő történeteket és arcokat is lássák, hiszen Széchenyi Istvánnak, Liszt Ferencnek, Neumann Jánosnak, Rubik Ernőnek és a hozzájuk hasonló nagy magyaroknak köszönhetjük, hogy külföldön büszkék lehetünk a magyarságunkra. „Budapest sokszínűségét, romantikáját, történelmét, a magyar gasztronómiát, a magyar emberek hazaszeretetét és vendégszeretét kell bemutatnunk a világban” – mondta.

„Tiszteld a múltat, hogy érthesd a jelent, és munkálkodhass a jövőn” – idézte Széchenyi István szavait Rasztovist Dávid. Ez a gondolat adja a hátterét „Az én Budapestem” (My Budapest) kampányuknak, amely két percben, kulturális és történelmi aspektusból mutatja be fővárost. Az utadon.hu-val közösen készített kampányfilm első része arról szól, mit jelent a külföldieknek Budapest. A megkérdezettek válaszaiból kirajzolódik, mit szeretnek nálunk csinálni a különböző nemzetek turistái (jelenleg ezt nem tudjuk), ami alapján meghatározhatók lesznek a fejlesztési irányok.

A teljes műsor itt hallgatóható meg: