A május végén közzétett tájékoztatás szerint az elfogadott jogszabály elsődleges célja, hogy egységes biztonsági előírásokat hozzanak létre drónok hivatásos és szabadidő jellegű használatára vonatkozóan. Leszögezik, hogy a repülő eszközök tervezése és gyártása során be kell tartani az Európai Unió alapvető biztonsági és személyes adatok védelmére vonatkozó követelményeit.

A kiegészítő végrehajtási rendelet szerint a tagállamoknak biztosítaniuk kell, hogy a drónokat súlyuktól függetlenül egyedi azonosítóval lássák el. Továbbá kötelezően regisztrálják az eszközöket az illetékes hatóságnál. 2020-től kezdődően az üzemeltetőknek is azonosíthatónak kell lenniük, ugyanis a reptetésre alkalmas eszközök jelentős veszélyt jelenthetnek az emberekre, a magánéletre, a környezetre nézve, valamint kárt okozhatnak vagyontárgyakban. Ezen kitétel szintén minden drónra vonatkozni fog súlytól függetlenül.

A 25 kilogrammnál kisebb súlyú készülékek üzemeltetői bizonyos feltételek mellett előzetes engedély nélkül is reptethetik majd eszközeiket. Esetükben kitétel ugyanakkor, hogy a drónok nem repülhetnek 120 méternél magasabbra, valamint minden körülmények között az üzemeltetőnek látómezejében, az emberektől távol kell tartania az eszközt.

A tagállamoknak úgynevezett repülési zónákat kell meghatározniuk, ahol az eszközöket – a súlyuk szerinti szabályoknak megfelelően – használni lehet. Azok a területek, amelyekre a drónok nem repülhetnek be, magukban foglalhatják a repülőtereket, azok környékét vagy a városközpontokat.

Hozzátették, az Európai Bizottság feladata lesz, hogy konkrét követelményeket határozzon meg a maximális működési távolságra, valamint arra vonatkozóan, hogy beépített, automatikus rendszerek segítségével biztosíthatóvá kelljen tenni a balesetek elkerülését, a repülés stabilizálását és az automatikus leszállást.