A hazai bankok, illetve biztosítók egyre jobban elköteleződtek a digitális transzformáció mellett – közölte az MNB Digitalizációért és a FinTech szektor fejlesztéséért felelős ügyvezető igazgatója. Szombati Anikó arról is beszélt, hogy a lakossági ügyfelek szívesebben használják a digitális banki megoldásokat, mint a vállalatok. A riporter Lakatos László.
Nemzetközi szinten folytatódott a digitális pénzügyi megoldások terjedése, azonban az egyes korosztályok közötti eltérő ügyféligények miatt a pénzügyi szolgáltatóknak a fizikai és online csatornák párhuzamos és egyben kényelmes igénybevételének biztosítására érdemes törekedniük.
A digitális fejlesztések között mind a FinTechek, mind az inkumbens szereplők vonatkozásában továbbra is kiemelkedő fontosságú a kiberbiztonság kérdésköre, mely területen a fejlett technológiák erősödő igénybevétele mellett zajlik a küzdelem a rosszindulatú támadók ellen. Az Európai Unió átfogó megközelítésben, a Digitális Pénzügyi Szabályozási Csomag elfogadásával igyekszik utat nyitni a fejlett technológiák pénzügyi szektorba való beépülésének, ami a várakozások szerint hozzájárul majd egy innovatívabb és versenyképesebb uniós közös piac működéséhez.
A hazai FinTech cégek között meghatározó szerepet töltenek be a mikro- és kisvállalatok, amelyek többsége az elmúlt években nyereségesen tudott működni a pandémia keltette gazdasági bizonytalanságok ellenére is. Az innovatív vállalkozások többsége továbbra is – a bankokkal, biztosítókkal partnerségben - pénzügyi szoftverfejlesztéssel és rendszerintegrációval, fizetési szolgáltatásokkal, valamint adatelemzéssel és üzleti intelligenciával foglalkozik.
A banki fejlesztések hatására bővülnek a teljes körűen digitalizált termékkörök, ahol nemcsak az ügyfelek találkozhatnak digitális felületekkel, de maga a banki belső folyamat is teljesen digitális. Annak érdekében, hogy a hazai bankrendszer hosszútávú versenyképessége tovább javulhasson, szükséges a termékpaletta további digitalizációja mellett a belső rendszerek és az eszközpark korszerűsítése is. A hazai biztosítók digitalizációs szintjének alakulásában is folyamatos fejlődés azonosítható – összegezték a jelentésben.