Ginzer Ildikó, az MBH Bank sztenderd kiszolgálásért felelős üzleti vezérigazgató-helyettese elmondta: „széles körű modernizációs programba kezdtünk az előd bankjainktól örökölt, csaknem 500 fiókot számláló hálózatunkon, amelynek célja egy modern, több szakértőt alkalmazó, országszerte egységes szolgáltatási színvonalat biztosító, elsősorban tanácsadásra épülő fiókhálózat kialakítása”.

„Ugyanakkor látjuk azt is, hogy a fiatalabb korosztálynak más igényei, bankolási szokásai vannak, kevésbé a személyes jelenlétet, mint inkább a digitális ügyintézési lehetőségeket keresik. Ezért folyamatosan kutatjuk a bankolás jövőjét, és nyitottak vagyunk az olyan innovációk irányában is, amelyek az ő elvárásaiknak is megfelelnek. Az egyetemi digitális banki kioszk vonzó, biztonságos környezetet nyújt a számlanyitáshoz, emellett az asszisztált ügyintézési folyamat hozzájárul pénzügyi tudatosságuk erősítéshez is. Célunk, hogy a jövőben további szolgáltatásokkal és termékekkel bővítsük az egyetemi digitális kioszkok funkcionalitását” – tette hozzá.

A nagyvállalati távoli ügyfélazonosítási megoldásokkal foglalkozó FaceKom koncepciója és fejlesztése alapján készült okoskapszula olyan professzionális, a biztonságos online ügyfélazonosításhoz szükséges eszközökkel, megvilágítással felszerelt mobilszoba, amelyben lehetőség van a teljesen privát és kényelmes távoli ügyintézésre. A kabin és a kezelőfelület akadálymentes elérhetőséget is biztosít, így például kerekesszékkel közlekedő ügyfelek is használhatják a szolgáltatást. Az MBH digitális kioszkjaiban gyors ügyfélazonosítási folyamatot követően, videós távsegítséggel lehet számlát nyitni, de a tervek szerint a későbbiekben további banki szolgáltatásokra is lesz lehetőség.

Dr. Filep Bálint, a Széchenyi István Egyetem elnöke kifejtette: kiemelt céljuk, hogy az egyetemi polgárok számára nemzetközi színvonalú szolgáltatásokat biztosítanak. A mostani fejlesztés különlegessége, hogy valódi, 21. századi megoldással digitális ügyintézést tesz lehetővé. Hozzátette: az egyetem képzéseiben, kutatásaiban ugyancsak kulcsfontosságúnak tartja a digitalizációt, amely a jövőben a fenntarthatóság egyik alappillére lehet.