Az Invitel Csoporthoz tartozó infokommunikációs vállalat több mint 1000 négyzetméterrel bővíti adatközponti kapacitását a kőbányai DC10 telephelyükön. Az Invitel még 2009-ben nyitotta meg a DataCentert (DC) a Kozma utcában, ahol a korábbi Athenaeum nyomda épületét alakították át a 21. századi infokommunikációs technológia követelményeinek megfelelően. Adatközpontjuk kiemelt rendelkezésre állást és biztonságot, valamint széles körű bérelhető informatikai szolgáltatásokat nyújt vállalati és kormányzati ügyfeleik számára.

„Igazából az újdonság a nagyméretű bővítésen túl az, hogy milyen minőségi paraméterek mentén valósítjuk meg a beruházást. Büszkék vagyunk rá, hogy Magyarországon elsőként az Invitech Solutions DC10-III adatparkja kapta meg az Uptime Institute TIER III-as tanúsítványát. Fontos kiemelni, hogy TIER-minősítéssel hazánkban nem rendelkezik más adatközpont, és a környező országokban is összesen három olyan létesitmény van, amely egyáltalán rendelkezik valamilyen szintű Uptime minősitéssel" – nyilatkozta a Trend FM-nek Javorniczky Áron, az Invitech Solutions operatív vezérigazgató-helyettese.

A TIER III tanúsítás lényege a magas rendelkezésre állás. Az adatközpontban karbantartás, berendezéscsere vagy bármilyen más nem üzemszerű állapot esetén is garantáltak a szolgáltatási paraméterek. Érdekesség, hogy számos nemzetközi cég, főleg pénzintézet követel meg ilyen komoly szintű elvárásokat. A tanúsítás előírja, hogy minden ellátási útvonal – például az adatátvitel, a villamosenergia-betáplálás vagy a hűtés – tartalékolt legyen, így minden berendezés üzemfolytonossága biztosítható.

„Az adatközponti beruházásra és az első 10 éves üzemeltetésre körülbelül 4 milliárd forintot fogunk költeni. Ami bizonyos szempontból lehet, hogy meglepően hangzik, de egy kedvező összegnek számít a minőségi paramétereket és a nyújtott szolgáltatásokat figyelembe véve. Mivel már egy működő adatparkunkat bővítjük, így több szinergikus hatás is segíti a munkánkat mind az üzemeltetésben, mind például az áramellátás területén" – fejtette ki Javorniczky Áron.

Bérelhető informatika a cégek és az intézmények szolgálatában

„Nagyon széles az az ügyfélkör, akik számára releváns tud lenni egy adatközponti szolgáltatás és a mostani bővítés. Vannak ügyfeleink, akiknek osztott környezetünkből biztosítunk kapacitást, de vannak olyan vállalatok is, amelyek – például törvényi előírások értelmében – teljesen elszeparáltan, akár külön teremben, saját eszközeiken működtetik az IT-infrastruktúrájukat. Ehhez mi biztosítjuk a helyet, és értelemszerűen a kapcsolódó áramellátást, hűtést és adatkapcsolatot, valamint további kiegészítő infokommunikációs-, üzemeltetési- vagy biztonsági szolgáltatásokat is igénybe vehetnek a cégek" – részletezte az operatív vezérigazgató-helyettes.

Az ügyfeleik között megtalálhatóak bankok, nagyvállalatok, közintézmények, de akár közepes méretű cégek is. Az Invitech Solutions az új DC10-III létesítményükben is hasonlóan széles ügyfélkörre számít.

Az adatrobbanástól az 5G-ig

Az adatparkoknak a digitalizáció, a Big Data, a Dolgok Internete (IoT) és a majdani 5G hálózatok világában is kiemelt szerep jut. „Amikor új ügyfelek költöznek be a Kozma utcai DataCenterbe – jelentsen ez akár virtualizációs vagy felhőszolgáltatást, vagy dedikált területalapú elhelyezést –, akkor ennek az oka többnyire az adott cég IT-igényeinek bővülése. Emellett az a trend is jól látható, hogy a vállalatoknak már nem éri meg az informatikai tevékenységek egészét házon belül tartaniuk. Sokkal inkább érdemes ezt a feladatot szakértő partnerekre bízni, így a jövőben arra az alaptevékenységükre tudnak koncentrálni, amiből a bevételük származik" – részletezte Javorniczky Áron.

Az Invitech Solutions Magyarország egyik legnagyobb informatikai és telekommunikációs szolgáltatója. Az Invitel Csoporthoz tartozó társaság több mint 650 szakembert foglalkoztat, és mintegy 6000 partnerének nyújt telekommunikációs-, adatközponti- és felhőmegoldásokat, illetve IT-szolgáltatásokat.