Az előfizetők számának rekordmértékű emelkedésében feltehetőleg jelentős szereppel bírt a világjárvány miatt kialakult helyzet is. A kijárási korlátozások és a szórakozási lehetőségek megcsappanásának következtében ugyanis az emberek többségénél a korábbinál jóval több szabadidő halmozódott fel.

Nemzetközi szinten is hódít a streaming, de visszaesés várható

A globális videostreaming szektor jelenleg az egyik leggyakrabban vitatott médiapiac. Mivel a Netflix a cég történetében először az idei évben veszített előfizetőket, és a Disney+ továbbra is jelentős számú új előfizetőt szerez, a piac megoszlása még mindig bizonytalan. A jelenlegi gazdasági fejlemények miatt a fogyasztók magatartása az egyik legfontosabb befolyásoló tényező a tech szektor e szegmensében.

Noha az előrejelzések szerint a teljes szegmens várhatóan tovább fog növekedni az elkövetkezendő években is, és becslések szerint 2027-re eléri az 1,636 milliárd felhasználót, feltételezhető, hogy egyes fogyasztók pénzmegtakarítás céljából lemondják előfizetéseiket. Bár nagy esély van rá, hogy aki előfizető volt, továbbra is az marad csupán egy streaming szolgáltatásra, megváltoztatva preferenciáit a piacon elérhető kínálaton belül.
Éppen ezért nehéz megbecsülni, hogy az egy felhasználóra jutó átlagos bevételt a trend erősen érinti-e, vagy csak más szolgáltatások irányába tolódik el. A Statista prognózisa szerint a streamingpiacon, globális szinten növekvő számok várhatók, és az egy felhasználóra jutó átlagos bevétel is emelkedhet, azonban a növekedés üteme elmaradhat a korábbi évektől.

Ez a három legnagyobb szolgáltató a hazai piacon

A magyar fogyasztókra jellemző, hogy rendkívül árérzékenyek, és sokkal inkább preferálják az ingyenesen hozzáférhető videótartalmakat, mégis nagyjából 1,3-1,5 millió előfizetőre tehető a hazai előfizetői bázis.

  • A JustWatch adatai alapján a legnépszerűbb szolgáltató a Netflix, ezt követi a Prime Video, valamint az HBO Max.

A 2022 harmadik negyedéves nézettségi adatok alapján a három szolgáltató együtt a piac 69%-át uralta. A Netflix piaci részesedése Magyarországon 33%-a tehető, míg az Amazon Prime-é 26%-ra, a HBO Max-e pedig 10%-ra.
Globális szinten a Netflix folyamatosan veszít előfizetői bázisából, ám hazánkban mégis töretlen a népszerűsége. A hazai piacon is megjelent már a Disney+ és az HBO Max betörésének hatása, azonban az előfizetők számát tekintve még mindig harmadannyit tudhatnak maguknak, mint a Netflix és az Amazon Prime Video előfizetői bázisa.

A gazdasági körülményeket tekintve a harmadik negyedévre megállni látszik a szolgáltatók felhasználói bázisának növekedése, ám e tendencia egyelőre csak rövid távon mutatható ki.

Forrás: Rackhost.hu