A Dreher 59,8 milliárd forintos nettó értékesítési bevétel mellett több mint 2,5 milliárd forintos üzemi eredménnyel zárta a tavalyi évet. Adózás utáni profitja valamivel több 2 milliárd forint lett. A cég alkalmazottainak száma is emelkedett, egy év alatt 548-ról 557-re.

A bevétel java része továbbra is belföldön keletkezik, 2018-ban 57,8 milliárd forintot tett ki, az export 1,969 milliárd forint volt – mondta a pénzügyi igazgató. A cég tavaly 2,3 millió hektoliter sört adott el belföldön, a volumen lényegében nem változott 2017-hez képest, a társaság piaci részesedése 34 százalék volt. Az eredmények javulását Bai József azzal magyarázza, hogy egyre inkább a prémium termékekre helyezik a hangsúlyt.

A Dreher hosszú távú stratégiájában a prémium portfolio kialakítása áll, főként, mióta 2017 márciusában a japán Asahi csoport tagvállalata lett. A terveket egyrészt prémium és szuperprémium sörök hazai gyártásával, másrészt pedig nemzetközi márkák behozatalával (Asahi, Peroni, Meantime) valósítaná meg a vállalat.

A Magyar Sörgyártók Szövetségének adatai szerint az egész magyar piacon megfigyelhető a minőség irányába való elmozdulás: tavaly a szuperprémium kategória eladásai közel 60 százalékkal nőttek (307 ezer hektoliterre), a prémium sörök szegmense 17 százalékkal (1,193 millió hektoliterre) bővült. Eközben a középkategóriás sörök értékesítése 1 százalékkal (2,569 millió hektoliterre), az úgynevezett gazdaságos (sajátmárkás) söröké pedig 8 százalékkal (2,222 millió hektoliterre) esett vissza.