A magyar internetező lakosság 40 százaléka, nagyjából 2,8 millió fő rendel magyar weboldalakról, 16 százalék – több mint 800 ezer fő – pedig külföldi oldalakat használ erre a célra. Az e-kereskedelemben egyértelmű növekedés látható a tavalyi adatokhoz képest: míg 2014-ben az internetezők 32 százaléka rendelt online, addig idén ez az arány 40 százalékra becsülhető.

A Gemius közelmúltban megjelent e-kereskedelmi riportjából kiderül: az online rendelés nem véletlenül örvend egyre nagyobb népszerűségnek, hiszen kényelmes, könnyen elérhető, nincs sorban állás és külön kedvezményeket is kaphatnak a vevők. A másik oldalon viszont érdemes a rendelésnél körültekintően eljárni és néhány szabályt betartani, hogy valóban öröm legyen az internetes vásárlás.

Az Invitel legújabb edukációs anyaga gyakorlati példákkal szemléltetve mutatja be a sikeres és biztonságos online rendelés kulcslépéseit.

Ismerje meg az eladót, szolgáltatót mielőtt választ!

Körültekintően válassza meg a fizetési módot

Online megrendeléskor sarkalatos pont a fizetési mód kiválasztása. Magyarországon legtöbben az utánvételes fizetési módot választják. Ilyenkor a csomagot kiszállító futárnak vagy postásnak fizetnek.

A vásárlók többsége az utánvételt tartja a legbiztonságosabbnak, annak ellenére, hogy vannak egyszerűbb és kényelmesebb megoldások is, mint például a közvetlen bankkártyás fizetés, a PayPal vagy más virtuális bankkártyák használata.

További részleteket itt olvashat például arról, hogy milyen tévhitek vannak az online megrendeléssel kapcsolatban. A sorozat korábbi infografikáit pedig a Netbarát.hu blogoldalán nézheti meg.