Az infokommunikációs szolgáltató átalakítást hajtott végre a vállalati és nagykereskedelmi üzletága működésében. Az Invitel a nemrég bejelentett három fő stratégiai irány mentén folytatja fejlesztéseit: továbbra is a tisztán IP-alapú hálózati szolgáltatásokra, a felhőalapú infokommunikációs megoldások értékesítésére, valamint további, egységesített kommunikációt támogató szolgáltatások kialakítására koncentrálnak. Az átalakítás célja részesedésük jelentős növelése az infokommunikációs piacon, kiemelten az IT-szolgáltatások területén.

„A stratégiai irányok kijelölését követően elérkezettnek láttuk az időt arra, hogy szervezetünket is átalakítsuk és az infokommunikáció fókuszba helyezését a működés optimalizálása révén is megvalósítsuk. A szakterületek alapján felépülő szervezetet felváltja az egyes ügyfélszegmensek speciális igényei alapján kialakított struktúra. Ennek alappillérei a nagyvállalati és kormányzati, a középvállalati, valamint a nagykereskedelmi igazgatóságok, melyekben a termékfejlesztés, a marketing, az értékesítési, illetve az értékesítést támogató szerepkörök integráltan találhatóak" – mondta Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese.

Két év alatt megduplázták az árbevételt

„Társaságunk a hazai ICT-piacon rendkívül dinamikus növekedést ért el, két év alatt megduplázta az ezen területen realizált árbevételét. A végrehajtott szervezeti átalakítás a hazai vállalati szektor számára egyértelmű üzenetet hordoz arról, hogy az Invitel infokommunikációs szerepvállalását a jövőben még hangsúlyosabbá kívánja tenni" – fogalmazott az üzletágvezető.

A nagyvállalati és kormányzati igazgatóság vezetésére Marton László, a társaság korábbi ICT üzletfejlesztési igazgatója kapott megbízást. A szakember elsődleges feladata lesz a jövőben a hagyományos telekommunikációs szolgáltatások nyújtása mellett az egyedi, ügyfélre szabott, integrált ICT-megoldások fejlesztésének és értékesítésének koordinálása – kiemelten kezelve a pénzügyi, az energetikai és a kormányzati szektort.

Marton László közel 10 éve dolgozik az infokommunikáció területén. Az Invitelt megelőzően a többi között az IBM-nél és a Grepton Zrt.-nél töltött be kereskedelmi és üzletág vezetői pozíciókat.

Az ICT-szolgáltatások sikeres piacra vitelének másik fontos szervezeti egysége a szintén újonnan létrehozott középvállalati igazgatóság. A szakterület tevékenységében erőteljes marketing- és PR-támogatással a sztenderd üzleti megoldások fejlesztése és értékesítése kap kiemelt hangsúlyt. Az igazgatóság élére új vezető érkezik, Kováts Péter személyében.

A szakember 25 éves IT-piaci tapasztalattal rendelkezik elsősorban a marketing, az értékesítés és az üzletfejlesztés területén. Kováts Péter az Invitelhez történő csatlakozását megelőzően a G2Mglobal Advisory Services-nél, a Microsoftnál, valamint a CE On-Demandnál is töltött be vezetői pozíciókat.