Számtalan iparágat az autószektornál jelentősen rosszabbul érintett a koronavírus-járvány. Az utóbbi hetek tapasztalatai jók, a vásárlók visszatérnek a szalonokba, és a gyártás is felpörgőben van – festi le a helyzetet Bakai Gergely. A gyárak a tavasszal bennragadt kapacitásokat értékesítik először, tehát a lehetőségek hiánytalan kihasználására még várni kell. Szentgotthárdon három műszakban folyik a munka, ennek az az oka, hogy a vas-megyei motorgyár a teljes PSA csoportnak szállít.

Bakai Gergely szerint összességében a mélypontot, 50 százalékos visszaeséssel április-májusban érte el a gyártás, a márciust az autóipar 20 százalékos mínusszal vészelte át. A szektor akár már a nyáron elérheti a tavalyi, illetve a válság előtti szintet- tette hozzá  az ügyvezető igazgató.

A járvány alatt az importőrök legfőbb feladata az volt, hogy a visszafogott érdeklődés mellett az értékesítés folyamatosságát biztosítsák és márkakereskedői hálózatot támogassák. A márkakereskedők jelentős része hatékonyan ki tudta aknázni a gazdaságvédelmi akcióterv nyújtotta támogatási lehetőségeket. A szervizek esetében minimális visszaesést tapasztaltak, ami támogatta, hogy a márkakereskedéseket a túlélésben. Az ügyvezető igazgató szerint a tervezett autó átadások egy része késik, hiszen több havi gyártás kiesett a gyárleállások révén, valamint az új gyártásrendeléseket egyenlőre csak az általánosnál hosszabb gyártási idővel tudják kiszolgálni. Bakai Gergely azt mondta, kényes kérdés ez, de a legtöbb vásárló megérti a vis maior helyzetet.

A riporter Andor Attila.