Minden márka más stratégiát követ az elektromobilitásban – mondta az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója Mozgásban című műsorunkban. Vannak olyan gyártók, akik már csak e-autókat gyártanak, az Opel szerint az elektromos és hibrid modellek mellett ugyanolyan létjogosultsága van a belső égésű, benzines és dízeles autóknak is. Minden attól függ, hogy milyen célra vásárolja a felhasználó – tette hozzá Bakai Gergely.

A teljesen új Corsa-e legfontosabb paraméterei közé tartozik, hogy egy feltöltéssel 337 kilométeres távot tud megtenni, ráadásul harminc perc alatt nyolcvan százalékos akkumulátor töltöttséget lehet elérni. A kormányzat által átdolgozott, inkább az olcsóbb modelleket támogató e-autó pályázati program 2,5 millió forintig nyújthat állami hozzájárulást a Corsa-e modellek vásárlásához is. „Anélkül, hogy pontos árat mondanék, a támogatás igénybevételével egy jól felszerelt Astra áráért haza lehet vinni az autót” – magyarázza Bakai Gergely.

A hibrid piacra is betör az Opel

A Grandland X Hybrid 4 jelenti az átmenetet a hagyományos és az elektromos hajtáslánc között. Elővárosban benzinmotor, a városi közlekedésben pedig akkumulátor hajtja a járművet, amely hat liter körüli átlagfogyasztással működik. A négykerék-meghajtású autó háromszáz lóerős, két elektromotorral rendelkezik a hajtásláncban. Bakai Gergely szerint néhány hónapon belül ajánlani fogják a vásárlóknak a kétkerék-meghajtású modellt is.

A személyszállításon túl az áruszállításban is a zöldebb energia felé tart az Opel. Az emissziómentes szállítás élharcosa a Vivaro-e lehet, amely 330 kilométeres hatótávolságot bír egy töltéssel, és utánfutóval több, mint egy tonnás teher vontatására is alkalmas lehet. Az Opel Magyarország ügyvezetője szerint egész napos városi terítést tesz lehetővé a várhatóan a negyedik negyedévben kigördülő autó, a depótól a célállomásig.

Jobbak a lehetőségek a PSA-nál

Immár nagyjából három éve csatlakozott a PSA-csoporthoz az Opel, amely korábban, a ’30-as évek óta az amerikai General Motors flottájába tartozott. A váltás eredménye a pénzügyeken hamar meglátszott: 15 évnyi veszteséges működés után tavaly már rekordnyereséget könyvelt el a cég.

Bakai Gergely szerint a PSA-tagjaként az elektromobilitás területén is sokkal nagyobb lehetőség nyíltak meg az Opel előtt. „A cél, hogy 2024-ig minden típusban legyen elektromos alternatívánk” – tette hozzá az ügyvezető igazgató. Fontos azt is kiemelni, hogy a PSA ma is négyezer német mérnököt alkalmaz Frankfurthoz közeli kutató-fejlesztő központjában. Így a francia cégcsoport német mérnöki tudással egészült ki, kiválóan értve és ismerve az európai autópiac sokszínűségét, ami a GM-ről azért nem volt elmondható.

A teljes műsort itt hallgathatják meg. Bakai Gergellyel Varjú Frigyes beszélgetett.