Folyamatosan folynak az egyesülésről szóló tárgyalások, év végére várható konkrét eredmény – avat be a részletekbe, az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója. Bakai Gergely szerint egyre több autóipari fúzióról lehet hallani.  Persze közös fejlesztések mindig is voltak, de az egyre magasabb fejlesztési költségek, és az egyre gyorsabb ütemű modellváltási kényszer miatt mostanában számtalan esetben szorosabbra fűzik kapcsolataikat a gyártók.

Ha az egyezség létrejön, gyakorlatilag minden létező szegmensben jelen lesz a gigacég. Itt nem csak a „hagyományos” kategóriákat kell érteni, hanem például az extrém nagy platósokat is, ugyanis az FCA birtokolja az amerikai RAM-et.

Az egyesülésből egyébként mindkét fél profitálhatna Bakai Gergely szerint. Míg Európában a PSA számtalan modellel ér el sikert, addig a tengerentúlon az FCA népszerű, köszönhetően például a Jeep-modelleknek.

Azt azonban látni kell, hogy a közös fejlesztés, a rokon alapok ellenére is különböznek majd az autók. Bakai Gergely szerint már most is PSA-alapokra készülnek az Opel-modellek, mégsem veszített eredetiségéből semmit a 120 éves német márka, és ezt az új modellek sajtóvisszhangja is megerősíti. A riporter Andor Attila.