Az 1200 főt foglalkoztató, tavaly 45 milliárd forint árbevételt elérő cégcsoport fennállásának eddigi legnagyobb szervezeti átalakulása zajlott le a nyáron. Jogilag június végétől vált külön jogi személlyé és önálló márkává az Invitel, ami a lakossági, illetve az Invitech Solutions, a vállalati szegmensük, a cégen belül azonban már egy éve e rendszer szerint működnek.
„Már akkor megkezdtük a két pilléren alapuló nagy átalakítást, amikor tavaly év elején átvettem a cég vezetését. Eleinte még volt bennünk némi félelem, hogy nem veszítünk-e sokat a hatékonyságból, ha a jövőben kétközpontú szervezetben működünk tovább. Mára azonban eldőlt a kérdés, a lakossági és a kisvállalati, valamint a közép- és nagyvállalati ügyfeleinket külön-külön szervezet szolgálja ki" – fejtette ki az interjúban David Blunck.
Kérdésre válaszolva elmondta: a jövedelmezőségük már jó ideje lehetővé teszi, hogy saját forrásból fejlesszenek. A tulajdonosok annyira bíznak az Invitelben, hogy nem vesznek ki forrásokat a cégből, a megtermelt pénzt beruházásokra fordítják.
Fotó: Origo.hu
„Vannak azonban más tényezők, amelyek felemésztik a profit egy részét, ilyen például a kiélezett magyarországi piaci verseny. Nemzetközi összehasonlításban Magyarországon alacsonyak az előfizetői díjak és magas a szolgáltatási színvonal, éppen az éles versenynek köszönhetően. Mi szolgáltatók egymással küzdünk, amiből az előfizetők jól jönnek ki. Így működik a kapitalizmus, emiatt nem kell minket sajnálni. Kevésbé üdvözlendőek viszont az iparágat sújtó különadók, amelyek egészségtelen, piacot torzító helyzetet teremtenek" – hangsúlyozta a vezérigazgató.
„A ránk eső szektorális adók mértéke tavaly elérte az árbevételünk hét százalékát. Úgy gondoljuk, hogy a gazdaságban már megszűnt az a kényszerhelyzet, ami korábban indokolta ezek meglétét, most már célszerű lenne kivezetni ezeket az adónemeket. Ennek a jelét egyelőre nem látjuk, csupán annyi változást, hogy a nagyobb értékű közműberuházásokat végrehajtó cégek, beleértve a vezetékes hálózatot építő távközlési szolgáltatókat is, öt évre mentesülnek a közműadó alól. A másik pozitív lépés az internet áfájának tervezett csökkentése lehet, ami nagyobb keresletet generálhat a szolgáltatás iránt" – fejtette ki David Blunck.
A magyar piac a fókusz
Szerinte a távközlésbe fektetőknek tisztában kell lenniük azzal, hogy csak hosszú távban gondolkodhatnak. „A hálózatokat nem lehet csak úgy felszedni és tovább vinni, ha már valamiért nem tűnik kedvezőnek a biznisz. Az Invitel nemcsak hogy kizárólag Magyarországon tevékenykedik, hanem cégcsoportunk valamennyi alkalmazottja magyar állampolgár, jómagamat is beleértve. Tehát egyértelmű, hogy hosszú távon is a magyar piac a fókusz" – fogalmazott az Invitel-csoport vezérigazgatója. A teljes interjú itt olvasható el.