Érdekesség, hogy a családi vállalkozások vezetőit viszont egyre jobban érdekli az, hogy cégüknek mekkora felelőssége van az éghajlatváltozás és annak következményei elleni küzdelemben. Polacsek Csabát, a PwC Magyarország cégtársát Nagy Károly kérdezte.

A főbb megállapítások:

  • A jelenlegi generáció kevésbé hajlandó átadni az irányítást, és a következő generáció tagjai számára is nehezebbé vált az érvényesülés.
  • A válaszadók több mint fele szerint a jelenlegi generáció vonakodása a nyugdíjba vonulástól szintén nagy kihívást jelent a fiatalabb nemzedék számára.
  • A családi vállalkozások 61 százaléka rendelkezik utódlási tervvel, és a megkérdezettek 39 százaléka részt is vett ennek kidolgozásában.
  • A következő generáció tagjainak 76 százaléka véli úgy, hogy vállalkozása aktívan segíti a helyi közösséget, míg a jelenlegi vezetők alig több mint fele gondolja ezt.
  • A jelenlegi generáció tagjainak csak a fele gondolja úgy, hogy vállalkozásának felelőssége van az éghajlatváltozás és annak következményei elleni küzdelemben, szemben az utódok közel háromnegyedével.
  • Sok családi vállalkozásnak jót tenne, ha nagyobb figyelmet fordítana a következő generáció férfi és női tagjainak egymáshoz viszonyított szerepére.
  • A következő generáció megkérdezett női tagjai közül jóval kevesebben, 43 százalékuk tölt be vezető szerepet, szemben a férfi válaszadók 59 százalékával.