Az egyesült MKB Bankhoz az elmúlt napokban számos bejelentés érkezett az ügyfelektől azzal kapcsolatban, hogy csalók próbáltak hozzájutni bizalmas banki adataikhoz e-mailes megkeresés útján. A csalók jellemzően arra hivatkoznak, hogy a jogelőd Budapest Bank és MKB Bank egyesülése miatt szükségessé vált adataik vagy jelszavuk módosítása.

Jellemzően arra kérik az ügyfeleket, hogy az általuk megadott linken jelentkezzenek be az internetbank-fiókjukba, és ott adják meg az adataikat. Az e-mailekben található internetes oldalra vezető link megtévesztésig hasonlít a pénzintézet internetbankjának hivatalos bejelentkező felületére. A jelszavak és kódok így a csalók birtokába kerülhetnek, amelyeket felhasználhatnak banki tranzakciók kezdeményezéséhez.

Az MKB Bank sosem kéri az ügyfeleit az MKB Bank és a Budapest Bank egyesülésére hivatkozva, hogy az emailben szereplő linken keresztül lépjenek be az internetbankba. Fontos, hogy minden belépés az MKB Bank oldaláról történjen.

E-mail megkeresés esetén az alábbiakra érdemes figyelni:

  • A bankok soha nem küldenek olyan e-mailt, amely azonnali bejelentkezésre ösztönzik az ügyfeleket vagy sürgős intézkedést követelnek.
  • Az adathalász-üzenetek tartalma gyakran nehezen értelmezhető és hiányos, nyelvezete magyartalan.
  • A hamis levél tárgya legtöbb esetben „Fizetési felszólítás" vagy „FONTOS", és azonnali belépést sürget a megadott linken.
  • A pénzintézetek sosem kérik arra, hogy telepítsen távoli hozzáférést biztosító programot vagy alkalmazást készülékére.
  • Az internetbankba kizárólag a bank hivatalos weboldalán és mobilos applikációján keresztül lépjen be!
  • Mindig olvassa el, hogy az egyszer használatos kódokhoz tartozó szövegezés mire ad felhatalmazást, és hogy a kód milyen tranzakció vagy módosítás végrehajtása érdekében készült.

Amennyiben megnyitotta az e-mailben szereplő hivatkozást és megadta az adatait, azonnal keresse fel a számlavezető bankjának ügyfélszolgálatát, és függessze fel netbank-jogosultságát!

A pénzintézetek – így sem az MKB Bank, sem pedig a Takarékbank – semmilyen esetben, semmilyen csatornán (sem e-mailben, sem SMS-ben, sem telefonon) nem kérik az ügyfeleiket arra, hogy adják meg a bankkártyájuk összes adatát, internetes banki jelszavukat, valamint soha nem kérik ügyfeleiktől a távoli elérést biztosító programok telepítését.

Ha gyanús megkeresést tapasztal, vagy illetéktelenek hozzájutottak a banki adataihoz, kérjük, vegye fel a kapcsolatot a tagbanki ügyfélszolgálatával az alábbi elérhetőségeken:

  • MKB Bank – ügyfélszolgálat: 06-80-350-350, külföldről hívható szám: +36-1-373-33-99,
  • Takarékbank – ügyfélszolgálat: +36-1-311-3110.