A DigiLog Consulting első negyedéves Közúti Fuvarozási Árindexéből (KFX) kiderül, hogy a vizsgált időszakban tovább nőttek a fuvarozás költségei, ugyanakkor az árak már nem követték ezt az emelkedést. Lajkó Ferenc ügyvezető elmondta, bár az üzemanyagárak jelentősen csökkentek az elmúlt hónapokban, az áruszállítás összes többi költsége tovább emelkedett.

Tavaly az energiaválság és az általános infláció következtében extrém módon, csaknem 30%-ot emelkedtek a fuvarozás költségei. A globális poszt-covid konjunktúra azonban bőségesen ellátta a szektort megrendelésekkel, miközben az erőforráshiány miatt enyhe kapacitáshiány volt a jellemző. Ezen hatások szerencsés együttállása tette lehetővé, hogy a költségnövekedést szinte teljes mértékben áthárítsák a cégek az ügyfeleikre – írták az elemzésben.

A szakember hozzátette: a magas infláció és a globális recesszió azonban alapjaiban változtatta meg az üzleti környezetet, nehéz helyzetbe hozva a vállalati és lakossági szállítások csaknem 80%-át lefedő közlekedési alágazatot is. Úgy véli, a kilátások az év további részében sem túl kedvezők. Lakatos László interjúja.