Lajkó Ferenc hangsúlyozta: tavaly a rendszerváltás óta nem látott mértékű költségnövekedést a nemzetközi fuvarozásban 25,1 százalékos, míg a belföldiben csaknem 35 százalékos díjemelés kompenzálta volna maradéktalanul.

Míg a 2022-es rekordinfláció kapacitáshiánnyal párosult, addig idén 8-10 százalékkal is növekedhet a Közúti Fuvarozási Árindex – tette hozzá. A mutató a szektort érintő árhatásokat mutatja a 20 legnagyobb magyar szállítmányozó több ezer kamionjának adatai alapján – két külön kategóriában, belföldi és nemzetközi viszonylatban.

A szakember az idei várakozásokról beszélve úgy látja, hogy a költségek növekedése nem áll meg, azonban lendülete és szerkezete jelentősen megváltozik. Továbbá a csökkenő piaci igény is rontja a kilátásokat, ami a kiskereskedelem és a beruházások 4-5 százalékos csökkenéséből következik.

A magyarországi áruszállítás 70 százalékát teszi ki a közúti árufuvarozás. 13 ezer cég dolgozik ebben a szektorban, a járműállományuk eléri a 90 ezer járművet. Az alapító-ügyvezetővel Érczfalvi András beszélgetett.