A kutatás eredménye a digitális bankolás iránti nyitottság folyamatos növekedését igazolja vissza: a megkérdezettek 72%-a nyitott arra, hogy okostelefonon igénybe vehető szolgáltatásokat használjon, 52%-uk kifejezetten figyeli, 44%-uk pedig szereti az elsők között kipróbálni a technológiai újdonságokat. A válaszadók számára a kényelmi, innovatív szolgáltatások mellett rendkívül fontosak a költségek is.
A digitalizáció az ügyfelek értelmezésében azt jelenti, hogy a banki ügyeik minél szélesebb körét intézhetik online, papírmentesen. Az internetbankon túl a „jó" mobilapplikációt, a videóbankon keresztüli ügyintézés és az online hitelfelvétel lehetőségét is a digitális bankolás elvárt részének tekintik.
A kutatás keretében a Gránit Bank saját ügyfeleit is megkereste. A pénzintézet ügyfélkörét jellemzően felsőfokú végzettségű, budapesti lakóhelyű, 30 év feletti férfiak teszik ki, akik az átlagosnál magasabb jövedelemmel rendelkeznek.
A megkérdezett ügyfelek nagy többsége (76%) tudatosan „digitális bankot" választott. A válaszadók elsősorban azt értékelték, hogy a Gránit Bank évről évre innovatív pénzügyi megoldásokkal jelenik meg, de fontosnak tartják a zöld, környezetbarát működést és a társaság elenyésző ökológiai lábnyomát is.
A digitális bankolás ma már alapszolgáltatás a magyar piacon
Ezt a felmérés eredménye is visszaigazolta. A mobilapplikáció használata egyre inkább megközelíti a webes internetbank használati arányát. A reprezentatív banki mintában szereplők 64%-a rendelkezik aktív internetbank-hozzáféréssel, és a válaszadók 58%-használ banki mobilalkalmazást.
A Gránit Bank ügyfeleire jellemző digitális képességet mutatja, hogy az ügyfelek csaknem 80%-a aktív eBank mobilapplikáció felhasználó, ami jelentősen meghaladja a szektor átlagát. 2022-ben a Babaváró kölcsönt igénylők 97%-a online vitte végig a teljes folyamatot, és a jelzáloghitel igénylők 96%-a is Digitális Ügyfélfiókon keresztül intézte a hitelfelvételt.
Jelenleg az ügyfelek 90%-a indítja a számlanyitását digitális csatornán keresztül, azaz VideóBankon vagy Szelfivel. A Gránit eBank applikáción keresztül a válaszadók leginkább forint és deviza átutalási megbízásokat indítanak, de betétlekötéseiket is túlnyomórészt okostelefonjukon keresztül intézik: például a lakossági betétlekötések 90%-a ilyen módon történik.
A pénzintézet lakossági ügyfeleinek 88%-a rendszeresen használja az eBank „Pénzügyeim" funkciót havi kiadásainak nyomon követésére, de a kártyás költésekhez kapcsolódó szén-dioxid-kibocsátást bemutató Öko Kalkulátort is egyre többen alkalmazzák.