Így nem a vagyoni- vagy a munkatársakra kötött biztosítások felmondása, csökkentése került előtérbe, hanem például a biztosítási fordulók egy időpontra igazítása, amivel jelentős összegeket spórolhatnak meg a vállalatok.

Keszthelyi Erik hozzátette: minél több ilyen évforduló van egy cég életében, annál többet kell foglalkozni a biztosításokkal, és azok annál többe fognak kerülni. Ha viszont egy évfordulóra, az üzleti év kezdetére – sok esetben január 1-jére – van rendezve mindegyik konstrukció, akkor sokkal jobb beszerzési struktúrát lehet követni. A mennyiség elve alapján pedig kedvezőbb megállapodást kötni.

A szélsőségesebb példák között említette, hogy volt olyan cég, amely 12 darab szerződéssel rendelkezett, és ezekhez 11-féle biztosítási évforduló tartozott.

A Hungarikum Alkusz felmérése szerint a hazai vállalatok 85%-a véli úgy, hogy a gazdasági válság miatt a működési költségeik legalább 20-30%-kal emelkednek jövőre. Ezért nagy részük a beruházási-, fejlesztési- és marketingköltségek csökkentését, a betervezett fejlesztések elhalasztását vagy eltörlését tervezi.

A kutatásból az is kiderült, hogy a társaságok 94%-a rendelkezik valamilyen biztosítással, viszont a cégvezetők több mint fele nem tudja, hogy mekkora éves biztosítási díjakat fizetnek. Emiatt számos esetben alul vannak biztosítva, vagy akár többet fizetnek egy-egy konstrukcióért, mint amennyit feltétlenül szükséges lenne – részletezte az alapító-társtulajdonos. Keszthelyi Erikkel Lakatos László beszélgetett.