A Nemzeti Közszolgálati Egyetem Stratégiai Védelmi Kutatóintézetének tudományos főmunkatársa szerint a kőolajimportot más utakon is meg tudná oldani Magyarország.
Ha az ukrán fél le akarná állítani a csővezetéken keresztül a szállítást Magyarország felé, ahhoz nem szükséges felrobbantani az infrastruktúra egy részét. Az orosz szállító pedig ebben az esetben akár hajókon is el tudja juttatni a szerződéses mennyiséget az Adria-vezeték kikötői csatlakozásáig.
Deák András hozzátette: az utóbbi hálózaton keresztül biztosítható a szükséges ellátás. Igaz, a tengeren hozott kőolaj drágább, mint az Oroszországból a szárazföldi infrastruktúrán keresztül érkező.
Azt is kiemelte, hogy az Adriai-olajvezetéken keresztül ellátható lenne Magyarország és Szlovákia is, viszont a más minőségű nyersanyag miatt számos beruházásra lenne szükség a hazai kőolaj-feldolgozó iparágban. Hozzátette: amennyiben a Barátság-kőolajvezeték nem tudná szállítani az orosz energiahordozót, akkor a Magyarországgal kötött szerződés érvényességét veszítené. Tóth Ármin interjúja.
- Reggeli Monitor - Deák András