A jövőkép gyakran egy olyan szervezeti szinteken elképzelt sallang lehet, amibe, ha nem fektet elegendő energiát a cég valóban felszínes marad – tartja Molnár Imre, a műsor első számú mentora. Érczfalvi András műsorvezető úgy fogalmazott, hogy a céges honlapok „rólunk” része tartalmaz gyakran ilyen kellemetlenül definiálatlan célokat, meghatározásokat. Emögött az áll, hogy vagy a vállalkozás sem tudja pontosan mik a céljai, legfőbb értékei vagy nem fektet elég energiát ezek kitűzésébe. Az ilyen értékeket pedig érdemes kétszer megfogalmazni: kellenek egyrészt a kifelé kommunikált célok, amik a vállalat misszióját jelölik ki, de érdemes ezek belső formáját is meghatározni, ugyanis más érdekeket szolgál a két profil. A vízió a döntések meghozatalát is támogatja, ha kellően átgondolt.

Lehet, hogy egy kép erről: 4 ember, ülő emberek, álló emberek és belső tér

A műsor előtti percekben, balról: Dr. Molnár Imre, Herczeg Andrea, Taupert Szilvia és Szekrényi Péter.

Az Amtech Rendszerház megoldása elsőként személyes célokra, majd vállalati küldetésre fókuszált. Szekrényi Péter elmondta a jövőálló szoftverek tervezése lesz a kulcs náluk a jövőhöz. A Taupert Szemvizsgálat megoldása is a fenti problémával szembesült. Taupert Szilvia elmondta, teljesen alapjaiban kellett tekintenie az üzletek működésére, hogy meglássa miben is állhatnak saját értékeik. Míg a Taupert Szemvizsgálatnál a célok pontosítása volt inkább kihívás, a Csak a Mentesnél már a külső és belső célok elválasztása. Herczeg Andrea kiemelte, a jövőkép eléréséhez az érintett kollégák megválasztása is fontos, mentes étrend mellett ugyanis az tud hitelesen kampányolni, aki érintett is ebben.

Az adást itt hallgathatja meg.