Az elmúlt években sok helyi postahivataltól, bankfióktól kellett elbúcsúzni, azonban a technológia fejlődésével ezek a csomópontok visszatérhetnek a helyi közösségek életébe. A nagyvállalati ügyfélazonosítással foglalkozó cég legújabb fejlesztése ugyanis kiválhatja a szolgáltatók helyi fiókjait.

A saját eszközzel végzett (mobiltelefonos vagy számítógépes) digitális ügyintézéshez képest a FaceKom Pontok előnye, hogy ezeket a tereket a távoli ügyfélazonosításhoz szükséges optimális világítással, elrendezéssel és eszközparkkal látják el, valamint felszerelhetőek olyan megoldásokkal – kártyaterminál, ujjlenyomat-olvasó, okmányolvasó, mérleg, címkenyomtató stb. –, amelyek többféle ügyintézésre, így például postai küldemények feladására is lehetőséget adnak.

Fontos szempont az is, hogy sok szolgáltató számára presztízsértékű, ha helyi ügyfélszolgálattal érheti el a felhasználókat, így még egy hibrid megoldás esetén is közvetlenebb kapcsolatban maradhat az ügyfeleivel. Ezek az ügyintézési állomások emellett a digitális eszközökkel kevésbé ellátott vagy ilyen kompetenciákkal kevésbé rendelkező felhasználók számára is segítséget jelentenek.

Bodnár Zsigmond, a FaceKom ügyvezetője elmondta, hogy ezek a pontok működhetnek nonstop nyitva tartó postahivatalokként, bankfiókként, közműszolgáltatók ügyfélszolgálataként, kormányablakokként, sőt ezeket egyben ötvözhetik is. A következő időszakban várhatóan egyre több helyen, így plázákban, egyetemeken, forgalmas csomópontokban is találkozhatni lehet majd velük.

A 2012-ben alapított társaság az elmúlt években a nagyvállalati távoli digitális ügyfélazonosítás területén piacvezető szolgáltatóvá vált Magyarországon. A Budapesti Értéktőzsdére készülő vállalat által szállított megoldásokat a legnagyobb hazai, nemzetközi és magyar tulajdonú bankok is használják (a többi között az OTP Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, a Raiffeisen Bank, az Unicredit Bank és a Budapest Bank). Emellett a hazai közműszolgáltató, telekommunikációs piac több jelentős szereplője, valamint a közigazgatásban az Ügyfélkapu is alkalmazza a cég fejlesztéseit.

Bodnár Zsigmond elmondta, hogy a következő időszakban a FaceKom Pontok nemzetközi bevezetésére is nagy hangsúlyt fektetnek, így várhatóan további országokban is elérhetőek lesznek a távoli ügyintézést biztosító szobák.